سمنان

تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سمنان

تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت هم‌زمان با سراسر کشور، پیش از ظهر چهارشنبه 30 شهریور 1401 با دعوت از اعضای نوجوان برگزیده مراکز فرهنگی‌هنری در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، برگزار و از نبی‌اله خدابخشی، محمدباقر قاسم، عبدالجواد کوشمغانی و احمد جعفری‌چاشمی به‌عنوان تلاشگران هشت‌سال جنگ تحمیلی و ایثارگران کانونی و منتسب به خانواده شهید با تقدیم لوح و هدیه‌ای تجلیل شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای این آیین، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی امام‌خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس، مبارزه با ظلم و تعدی را یک امر پسندیده و مقدس برشمرد و گفت: این امر در تمام ادیان آمده و تمام انسان‌ها بالفطره در برابر ظلمی که به آن‌ها می‌شود فریاد می‌زنند.

وی افزود: مقدس‌بودن دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی از آن جهت است که مورد تجاوز و ظلم قرار گرفته و هر انسان آزاده‌ای در برابر هر ظلمی که در دور و یا نزدیک اتفاق می‌افتد از خود دفاع می‌کند و در حالت طبیعی، وقتی به سرزمین، خانه، مرز و…، کسی تجاوز می‌شود مقابله با آن در واقع مبارزه با ظلم و تعدی است و انسان‌ها بالذات و بالفطره به دفاع از آن برمی‌خیزند که دفاعی مقدس است.

خدابخشی یادآور شد: شهدا و ایثارگران با رشادت خود درس‌های بزرگی به ما آموختند و امروز همه‌ بایست تلاش کنند تا این الگوی رفتاری و اخلاقی در جامعه ماندگار شود.

وی در ادامه‌ی سخنانش با تأکید بر حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان گفت: رسالت امروز ما تبیین ایثار و ازخودگذشتگی مجاهدان و رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس به نسل آینده‌ساز کشور است.

مدیرکل کانون استان سمنان خاطرنشان کرد: مردم کشور ما هرگز ایثار و رشادت‌های رزمندگان را فراموش نخواهند کرد و همواره قدردان این شجاعت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها خواهند بود.

خدابخشی در پایان سخنانش از حضور اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در این آیین، ابراز خرسندی کرد و خدمت به آن‌ها را به‌عنوان سرمایه‌های گرانقدر جامعه، افتخاری ارزشمند دانست.

در ادامه‌ی برنامه، اعضا، مربیان و کارکنان کانون استان سمنان به‌صورت زنده از پخش مستقیم و از طریق ارتباط تصویری، شنونده‌ی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در حسینیه حضرت امام‌خمینی(ره) شدند.

گفتنی است، تلاوت قرآن، پخش کلیپ‌های کوتاه با مضمون دفاع مقدس، همخوانی سرود، خوانش شعر توسط اعضا و مربیان، تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران کانونی و… از دیگر بخش‌های این آیین بود.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا