سمنان

تجلیل از فعالان و پیشکسوتان سینمای استان سمنان در جشن مهر سینمای ایران

تجلیل از فعالان و پیشکسوتان سینمای استان سمنان در جشن مهر سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، در این مراسم که جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری به همراه دست اندرکاران هنر سینما حضور داشتند 23 نفر از برگزیدگان، پیشکسوتان سینمایی، هنرمندان ایثارگر، خانواده شهید و سینماداران تجلیل شد.

محمد اسکندرزاده به عنوان کارگردان، حسام خلیل نژاد به عنوان بازیگر، نسرین غلامی فیلمنامه نویس، محمد پهلوان ندوینگر، الهام شهاب الملک گریم، سیدرضا حسینی صداگزار، پوریا حیدری تصویربردار، محمدحسین ملکیان انیمیشن، بهناز لاهوتی اقلام تبلیغاتی، امیر طیبی مستند، میترا علوی تبار پژوهشگر سینمایی و عمار خطی تهیه کننده در این مراسم تجلیل شدند.

علی اصغر خطیب زاده به عنوان بازیگر پیشکسوت سینمایی و علیرضا نجم الدین تصویربردار پیشکسوت سینمایی به همراه حسین نظارت و علی اکبر شفائیان از هنرمندان ایثارگر و شهید شریعی خانواده شهید هنرمند از دیگر افرادی بودند که در مراسم جشن مهر سینمای یران تقدیر شدند.

در مراسم جشن مهر سینمای ایران همچنین از علی اصغر جلیلی، فرشید رستمی،علی اصغر خورسی، علی اسماعیلیات، فاطمه کثیری و مسعود تفضلی به سالن دار و سینما دار تجلیل به عمل آمد.

این مراسم در سالن حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان با حضور مسوولان فرهنگی و هنری و نیز فعالان عرصه سینما در استان سمنان برگزار شد

همچنین محمدمهدی اسماعیلی به مناسبت جشن مهر سینمای ایران در پیامی تاکید کرد: سینما به منزلۀ آن “جام جهان‌بینی” است که با شفافیت و صراحت، حقایق معنوی و ارزش‌های والای الهی و انسانی را می‌تواند در پیش تماشاگران به منصۀ ظهور بنشاند.

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

” بسم‌الله الرحمن الرحیم

سینما به منزلۀ آن «جام جهان‌بینی» است که با شفافیت و صراحت، حقایق معنوی و ارزش‌های والای الهی و انسانی را می‌تواند در پیش تماشاگران به منصۀ ظهور بنشاند. سینما به دلیل جاذبۀ پرتوان و پرقدرت، آحاد مردم و طبقات مختلف اجتماعی را مجذوب مضامین عمیق ملی و دینی بر پردۀ نقره‌ای خود می‌کند. ارتباطات نوین می‌تواند به آگاهی، پیوند و همدلی‌های فرهنگی و دستاوردهای معنوی منجر شود و سینما این فرصت را برای ما مهیا می‌کند که آثار ارزشمند، حقایق و ارزش‌های خود را به جهانیان معرفی کند. صنعت تصویر در هماوردی تصویرها می‌تواند گفتمان انقلاب اسلامی و هویت ملی و دینی مردم ایران را به زبان هنر جلوه‌گر سازد. امروز سینماگران متعهد ما با توجه به پیشینۀ غنی فرهنگی کشور جایگاه ارزندۀ خود را در نقش‌آفرینی در میانۀ این میدان خطیر بازیافته‌اند. بی‌تردید حضور و ورود جوانان خلاق و باانگیزه به این عرصه، تأثیرگذاری آن را سرعت بخشیده و موجب شتاب بیشتر آن خواهد شد.

خوشبختانه سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی حیات تازه‌ای را تجربه کرده و با تکیه بر سخت‌کوشی و خلاقیت‌های هنرمندان با ذوق خود در عرصه‌ها و تجلی‌گاه‌های جهانی افق‌های تازه‌ای را تجربه کرده و افتخارات امیدبخشی را از آن خود ساخته است. ویژه‌برنامۀ مهر سینمای ایران فرصت مناسبی است تا استعدادهای جوان در سراسر کشور شناسایی و مورد حمایت دستگاه فرهنگی کشور قرار گیرند. اهمیت موضوع عدالت فرهنگی در دولت انقلابی و مردمی بر کسی پوشیده نیست و «مهر سینما» در این میان مجالی برای عدالت‌گستری فراهم آورده تا با توزیع فرصت‌ها نزد جوانان و پیشکسوتان کمترشناخته‌شده، نقش خود را در بازآفرینی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بهتر از پیش ایفا کند. این مهم جز با تلاش و فعالیت جهادی، فراگیر و انقلابی میسر نخواهد شد. از خداوند متعال برای تمامی دست‌اندرکاران، مدیران و هنرمندان گرامی که سرمایه‌های اصلی کشور عزیز ما، ایران اسلامی هستند، موفقیت و بهروزی خواستارم. در پایان از سازمان امور سینمایی و سمعی ـ بصری به پاس تلاش‌های بی‌وقفۀ خود برای تعالی و رونق‌بخشیدن به سینما و توجه ویژه به هنرمندان شریف و محجوب استان‌ها از رهگذر برگزاری این رویداد مهم سپاس‌گزارم و همگان را به پاسداشت حرمت و منزلت این هنر دعوت می‌کنم. محمدمهدی اسماعیلی”

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا