اردبیل

تجلیل از روستای قرآنی برتر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله بحر العلومی عصر امروز در آئین تجلیل از روستای اندبیل شهرستان خلخال به عنوان روستای برتر قرآنی کشور اظهار کرد: روستای اندبیل افتخار استان اردبیل و مایه سربلندی مفاخر علمی و فرهنگی و ادبی استان است.

وی افزود: روستای اندبیل شهرستان خلخال در بین یک‌هزار و ۹۸ روستای کشور جزو هفت روستای برتر قرآنی کشور انتخاب شد که این نشان از ولایتمداری اهالی و توجه بیش از بیش به قرآن در این روستا دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در تلاشیم تا در کنار سایر نهاد‌های قرآنی و فرهنگی، بحث قرآن به‌عنوان یک زیربنای فرهنگی و تربیتی در بین خانواده‌ها بیش از پیش در اولویت قرار داشته باشد که در این راستا قدم‌هایی نیز برداشته شده است.

وی از پیگیری نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی در راستای مباحث قرآنی روستای اندبیل در کشور قدردانی کرد و گفت: نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یکی از چهره‌های علمی و فرهنگی همین شهرستان است که در نشست‌هایی با وزیر ارشاد و پیگیری‌های انجام شده مسیر امورات انتخاب این روستا به عنوان روستای برتر قرآنی کشور را در کنار قاریان و عاملان قرآنی این روستا همراهی کرد.

سید غنی نظری، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر نیز در این مراسم اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در قبال تمام استان مسؤولیت دارد.

وی بر لزوم حرکت جدی فرهنگی این نهاد فرهنگی و اسلامی در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و سازمانی تاکید کرد و افزود: صدا و سیما نیز مسؤولیت دارد تا با تهیه و تدوین برنامه‌های مستند قرآنی از این روستا در جهت نهادینه سازی فرهنگ قرآنی تلاش نماید.

نظری در این مراسم با اشاره به مصوبات بانک‌ها در خصوص تسهیلات ارائه شده به مردم تصریح کرد: مصوبات بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی در خصوص تسهیلات و ضمانت کاملا شفاف است و باید دستگاه‌ها و بانک‌های عامل به دستورالعمل‌ها تمکین نمایند.

گفتنی است؛ در این مراسم، ده نفر از قاریان برتر ملی و کشوری روستای اندبیل شهرستان خلخال تجلیل شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا