سمنان

تجلیل از آزاده سرافراز مرکز انتقال نفت شاهرود در سالروز استخدامش

تجلیل از آزاده سرافراز مرکز انتقال نفت شاهرود در سالروز استخدامش

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان؛ بدلیل وضعیت قرمز کرونایی و محدودیت‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تجمعات، مراسم تجلیل از آزادگان این منطقه در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار نشد و در ششم آذر ماه که وضعیت شهرهای این منطقه آبی شده و برگزاری تجمعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردی نداشت، برگزار گردید.

بر پایه همین گزارش؛ بدلیل تداخل شیفت‌های کاری همکار آزاده مرکز انتقال نفت شاهرود با برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان منطقه، او نتوانسته بود در این مراسم شرکت کندکه با خلاقیت روابط عمومی منطقه، مراسم تکریم و تجلیل از وی همزمان با اولین روزهای حضورش در صنعت نفت برگزار گردید.

غلامحسین عامریون آزاده پرتلاش مرکز انتقال نفت شهید سربرزگر شاهرود در حاشیه این مراسم گفت: در مهر ۱۳۴۶ در شاهرود بدنیا آمدم، شهریور ۱۳۶۵ پس از دوره آموزشی برای انجام خدمت مقدس سربازی عازم لشکر ۸۴خرم آباد شدم و به عنوان تیربارچی به گروهان یک گردان ۱۱۱ که به گردان عملیاتی و خط شکن مشهور بود منتقل شدم، در عملات کربلای ۶ بدلیل اثابت ترکش خمپاره به پشت قفسه سینه، گردن و گوشه چشم مجروح شدم که به بیمارستان منتقل و مداوا گردیدم و نهایتا دوباره به جبهه برگشتم.

وی افزود: چهار روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، عراقی‌ها ناجوانردانه با تمام تجهیزات و ادوات به سمت ما حمله کردند و هلیکوپترهای عراقی شروع به تیراندازی به طرف ما کردند، کاملا مشخص بود که قصدشان تسلیم شدن ما بود، ما مهماتی نداشتیم، شاید هر نفر فقط یک خشاب فشنگ بیشتر نداشتم، ساعت ۱۱ صبح که کوماندوهای عراقی از نبود مهمات و آب و غذای ما مطمئن شده بودند، آمدند و همه را اسیر گرفتند و با هلیکوپتر در دو مرحله، ۱۰۰ اسیر ایرانی را به پشت خط خود منتقل و از آنجا به پادگانی در شهر بعقوبه بردند. چهارماه حدود ۸۰۰ اسیر ایرانی را در یک سوله ۱۰۰۰متری نگه داشتند و شکنجه در شرایط سخت را برای اسرای ایرانی رقم زدند.

وی با تعریف خاطرات خوش مربوط به آزادیش خاطر نشان کرد: شب ۲۱ شهریور ۱۳۶۹ ما اسرای ایرانی را پیاده به قلعه‌ای بردند تا بازرسان صلیب سرخ را ببینیم، فردای آن روز اسامی همه را نوشتند، کارت دادند و چند ساعت بعد با اتوبوس به سمت ایران حرکت دادند که شب به مرز ایران رسیدیم.

عامریون در خصوص خانواده‌اش می‌گوید: در مدت اسارتم در زندانهای بعث عراق، خانواده‌ام هیچ اطلاعی از من نداشت و حتی تا زمان قرنطینه تهران هم کسی از من باخبر نبود، از طرف بنیاد شهید هم به خانواده من گفته بودند در ۳۱تیر ۱۳۶۷ مفقود الاثر شده است. 

به گفته دوستان غلامحسین؛ او قبل از اسارت همیشه حدود ۷۷ کیلو بود ولی وقتی به ایران برگشت ۴۱کیلو شده بود. 

شایان ذکر است: غلامحسین عامریون در آذر ۱۳۶۹ به استخدام وزارت نفت درآمده و در مرکز انتقال نفت شهید سربرزگر شاهرود مشغول بکار شد. 

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا