یزد

تاکنون 13 هزار تبعه خارجی در استان یزد واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، دکتر مسعود شریفی در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به این که موضوع که حدود 10 هزار نفر از اتباع خارجی در سه مهمانشهر استان یزد ساکن هستند، اظهار کرد: واکسیناسیون اتباع در مهمان شهرهای سه شهرستان اردکان، میبد و تفت آغاز شد و نیازی به مراجعه به مراکز واکسیناسیون ندارند.

وی با بیان این‌که برای تمامی اتباع بیگانه مجاز که دارای اوراق هویتی ثبت شده در کشور هستند و همچنین اتباع فاقد هویت ثبتی واکسیناسیون کرونا انجام می شود خاطرنشان کرد: جمعیت هدف اتباع خارجی غیرمجاز ساکن در حاشیه شهر همانند دیگر شهروندان واکسن دریافت می‌کنند زیرا کرونا نه ملیت نه جغرافیا و نه مرز  و  بوم می‌شناسد و از طرفی ضرورت کنترل این همه گیری در منطقه ضروری است تا بتوان این بیماری را پشت سر گذاشت.

شریفی با بیان اینکه تاکنون در استان یزد ۸۳۶ هزار دز واکسن تزریق شده است، عنوان کرد: بر اساس آمارها ۵۷۴ هزار نفر در استان دز اول و ۲۶۱ هزار نفر دز دوم واکسن کرونا را  دریافت کرده اند و اتباع استان نیز باید بر اساس سند ملی واکسیناسیون و برمبنای اصل عدالت و همچنین اصول پیشگیری از کووید۱۹ باید همه افراد، چه تبعه مجاز و چه غیرمجاز، واکسن دریافت کنند.

وی ادامه داد: اگر چه آمار رسمی در خصوص اتباع خارجی غیرمجاز وجود ندارد، اما هیچ مشکلی در تأمین واکسن مورد نیاز این جمعیت وجود ندارد و همه واکسینه خواهند شد.

شریفی خاطرنشان کرد: درخصوص شیوه ثبت‌نام اتباع در سامانه salamat.gov.ir، تصریح کرد: اتباع می‌توانند از طریق شناسه‌ای که دارند اقدام به ثبت نام در سامانه کنند؛ زیرا این افراد برای دریافت خدمات مراقبت سلامت پیش از این هم به سیستم بهداشت و درمان کشور مراجعه کردند و اسامی آنها ثبت شده است و می‌توانند با همان شناسه هویتی که ثبت شده‌اند اکنون هم برای ثبت نام واکسیناسیون اقدام کنند و در پایان فرایند تلقیح واکسن نیز گواهی انجام واکسیناسیون را دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: همچنین ۶۶ درصد گروه سنی ۱۸ سال، ۲۲ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۵۵ درصد گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال در استان  واکسینه شدند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از شهروندان خواست که نسبت به واکسیناسیون خود علیه کرونا اقدام کنند زیرا تنها راه شکست کرونا، تزریق واکسن به حداکثر گروه‌های هدف در جامعه است.

به گزارش فارس، آمارهای غیررسمی از سکونت ۱۵۰ هزار اتباع بیگانه مجاز در ۱۰ شهرستان استان حکایت دارد که تعدادی از آنها در مهمانشهرها سکونت دارند و بقیه اتباع در نقاط مختلف سکنی گزیده اند و در مشاغلی چون امور ساختمانی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ص/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا