یزد

تامین آب آشامیدنی با کیفیت، چالش بزرگ تابستان ۱۴۰۱ یزد

تامین آب آشامیدنی با کیفیت، چالش بزرگ تابستان ۱۴۰۱ یزد

به گزارش خبرگزاری recive از یزد؛ استاندار یزد در نشست مشترک با محمد همت؛ مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در امور آب و محیط زیست که به منظور بررسی مسائل مربوط به آبرسانی به روستاهای استان برگزار شد، گفت: کیفیت آب آشامیدنی در برخی از مناطق استان به شدت پایین است به طوری که در برخی از نقاط EC آب به حدود ۳۵۰۰ می رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته شاهد اقدامات اثرگذار در حوزه هزینه کرده بودجه‌های این چنینی نبوده ایم ولی با ورود قرارگاه محرومیت زدایی، شاهد تحول در آن هستیم.

مهران فاطمی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به استان یزد، خاطرنشان کرد: ایشان در جریان این سفر قول تحت پوشش قرار دادن همه روستاهای استان از آب آشامیدنی را دادند که پیگیری های لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی افزود: مشکلات دو حوزه آب و راه، به صورت محسوس در مناطق مختلف استان قابل مشاهده بوده و رایزنی های لازم جهت سامان اقدامات نتیجه بخش در این دو حوزه در حال انجام است.

سال ۱۴۰۱ بدترین سال فلات مرکزی از نظر خشکسالی و بی آبی

در دشواری تامین آب آشامیدنی با کیفیت برای شهروندان استان یزد همین بس که اخیرا احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته: امسال یکی از بدترین سال‌ها از نظر آلودگی هوا و کم‌آبی است و چند استان کشور به ویژه فلات مرکزی بی‌آب خواهند شد و باید با تانکر آبرسانی شوند.

وی همچنین معتقد است: با توجه به نحوه مصرفی که داریم کفاف شرایط را نمی‌دهد و طبیعت اولین جایی است که آسیب می‌بیند و این آسیب را با مشکل تنفسی که داریم، تجربه و لمس می‌کنیم. این شرایط آتش‌سوزی جنگل‌ها را هم افزایش خواهد داد.

فصل مشترک مطالبات مردمی یزد مسئله آب است

در همین رابطه استاندار یزد در یک نشست خبری با بیان اینکه مهم ترین و فصل مشترک مطالبات مردمی، آب است، بیان کرد: پیشرفت و تعالی و آینده استان وابسته به موضوع آب است. به محض بروز خشکسالی بین روستاها اختلاف پیش می‌آید. این مشکل در اکثر شهرستان ها وجود دارد. مسئله آب باید در این دولت حل شود. امروز خط دوم انتقال آب ۲۴۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. انتقال آب دریا به استان ۸۰۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که دولت نمی‌تواند تامین کند.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا