اخبار ورزشی

تارتار:منتظر تصمیم حدادی‌فر هستیم/مدیریت این بازیکنان در تیم‌ملی کار هرکسی نیست

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اردوهای تیم ذوب‌آهن و انجام ۱۱ بازی تدارکاتی که برنامه پرفشاری برای این تیم پیش از شروع فصل جدید لیگ‌ برتر محسوب می‌شود، اظهار داشت: با توحه به اینکه تیم حدود ۹۰درصد تغییر کرده، باید قبل از شروع مسابقات اشتباهاتمان را انجام بدهیم. به همین خاطر باید بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار کنیم، قبل از شروع مسابقات رسمی تمام آزمون و خطاها را انجام بدهیم و در‌جهت رفع آن‌ها اقدام کنیم. در‌کنار این بازی‌ها، کارهای بدنی را هم انجام می‌دهیم. قبل از شروع فصل باید بهترین ترکیبمان را پیدا کنیم. برای همین بازی‌های دوستانه زیادی را در نظر گرفتیم.

وی در‌مورد اینکه با توجه به یارگیری انجام شده برای فصل جدید، آیا از شکل تیمی راضی است، گفت: فکر می‌کنم از تیم سال قبل، در بازی با هوادار شاید هیچ کس در ترکیب اولیه ما نبود. برای هماهنگی زیاد باید بچه‌ها خیلی کنار‌هم بازی کنند. در حال حاضر راضی نیستیم اما باید جوری تمرین و بازی کنیم که به هماهنگی لازم برسیم و تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم. در حال حاضر خیلی ناهماهنگی داریم. در روزهای باقی مانده باید خیلی روی مسائل تاکتیکی کار‌ کنیم تا بیشتر هماهنگ شویم.

تارتار در مورد جوانگرایی ذوب آهن و استفاده از آن‌ها در بازی‌های لیگ برتر، عنوان کرد: قطعا از جوان‌ها استفاده می‌کنیم اما جوان هم باید توانایی‌های خودش را نشان بدهد تا با خیال راحت از او استفاده کنیم. از ۵سال گذشته و زمان حضورم در پارس جنوبی، به همراه همکارانم جوان‌های زیادی را به فوتبال کشور معرفی کردیم. در ذوب‌آهن هم به امیدخدا همین رویه را پیش می‌گیریم تا جوان‌های مستعد را شناسایی و در لیگ از آن‌ها استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه ذوب آهن دوسال بد را پشت سر گذاشت و امسال هوادارانش امیدوارند با هدایت مهدی تارتار فصل موفقی را شاهد باشند، گفت: با بچه‌های تیم هم صحبت کردم. واقعا انتظارات از خود ما بالا است. این کادرفنی در سال‌های گذشته طوری عمل کرده که‌کسی نمی‌پذیرد ذوب‌آهن بخواهد پایین جدول تلاش کند. بازیکنان ما باید از نظر ذهنی به قدری خودشان را قوی کنند که فقط به فکر بالای جدول باشند. ما باید این تفکر را در تیم ایجاد کنیم. برای همین هم تغییرات زیاد داشتیم تا کم کم بتوانیم ذوب آهن را به روزهای خوبش برگردانیم.

سرمربی ذوب‌آهن تصریح کرد: منتها به زمان نیاز داریم. باید صبور باشیم و پله به پله جلو برویم. من این توانایی را در بازیکنانمان و مدیریت باشگاه می‌بینم. هارمونی لازم وجود دارد که بتوانیم ذوب‌آهن را کم کم به شرایط خوب گذشته برگردانیم.

وی در‌ مورد غیبت قاسم حدادی‌فر در اردوی تهران و اینکه به نظر می‌رسد دلخوری‌هایی دارد، اظهار داشت: من با قاسم صحبت کردم و از او خواستم اگر فکر می‌کند شرایط مربیگری و علاقه‌ به این کار را دارد، در کنار ما را شروع کند. اگر نه بماند و با جوان‌هایمان بجنگد. اگر این توانایی را در خودش ببیند ما هم استقبال می‌کنیم. چون قاسم حدادی‌فر کیفیت بالایی دارد. فقط
بحث آسیب‌ دیدگی‌های اخیر، شرایط بدنی و سن و سالش، مطرح است. اگر او بتواند پا به پای جوان ما تمرین و بازی کند ما استقبال می‌کنیم.

سرمربی ذوب‌آهن افزود: حدادی‌فر خصوصیات اخلاقی خاصی دارد. فوق العاده محجوب و دوست داشتنی است. در حال حاضر با خودش کلنجار می‌رود که ببیند چه تصمیمی را باید بگیرد و باید ببینیم چه تصمیمی می‌گیرد.

وی در مورد وضعیت حبیب فرعباسی عنوان کرد: ما از کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون استعلام گرفتیم و با او قرارداد بستیم. مشکلی از این بابت نداریم. بقیه ماجرا بستگی به رایی که شاید صادر شود، دارد. در کنار حبیب، ما پارسا جعفری و شهاب گردان را داریم. نگرانی بابت دروازه نداریم. ان‌شاالله کار حبیب هم به مشکل نمی‌خورد.

تارتار در مورد بازی‌های پیش روی تیم ملی مقابل امارات و کره‌‌جنوبی گفت: هرکدام از بازیکنان ما می‌توانند به تنهایی نتیجه را تغییر بدهند. فقط باید مدیریت شوند که با همان انگیزه‌های بالا، وارد بازی‌ها شوند. تنها نگرانی این است که دچار غرور کاذب شویم وگرنه بازیکنان ما از نظر کیفیت به مراتب بهتر از تیم‌های دیگر هستند.

وی در مورد نقش اسکوچیچ در نتایج تیم‌ملی، عنوان کرد: به هرحال نقش سرمربی نمی‌تواند در موفقیت یک تیم کم باشد. مدیریت کردن آن بازیکنان کار هرکسی نیست و معتقدم مربی هم نقش پررنگی در این نتایج دارد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا