کرمان

بیمارستان‌های عنبرآباد و شهربابک ردیف اعتباری ملی گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از رقم ۶۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده کشور، بودجه استان کرمان حدود  ۲۰ هزار میلیارد تومان است که سهم ما از کشور حدود ۳.۳ درصد است که آنچه از این میزان بودجه در شورای برنامه‌ریزی استان بین دستگاه‌ها توزیع می‌شود حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ از  عدد 2 هزار و ۶۳۳ هزار میلیارد  تومان که بعد از متعادل‌سازی در شورای برنامه‌ریزی در ابتدای سال ابلاغ شده بود این عدد برای سال ۱۴۰۱ به 3 هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند که تقریبا بیش از ۳۸ درصد رشد اعتبارات تملک و داریی استان است و نزدیک کشوری قرار داریم و با استان‌های کشور خیلی تفاوتی نداریم.

‌‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: در حوزه هزینه‌ای، اعتبارات سال گذشته در قالب نظام بودجه استانی 976.5 میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به یک‌هزار ۲۰۸ میلیارد تومان رسیده و حدود ۲۳.۷ درصد رشد داریم به نسبت به کشور سه واحد درصد رشد ما بیشتر است.

‌وی گفت: سهم استان کرمان در بودجه هزینه‌ای کشور حدود 4.6 درصد است و استان کرمان در رتبه هفتم بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، خراسان رضوی، خوزستان، مازندران و اصفهان قرار می‌گیرد.

‌رودری ابراز داشت: درآمدهای استان سال گذشته ۹ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان بود که امسال در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ۲۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و درصد ما از درآمدهای استانی ۵.۲ درصد است که به نسبت سهم اعتباری و جمعیتی ما داشتیم سهم بالاتری است.

‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: سهم بالای درآمدی استان مربوط به شرکت‌های معدنی استان از جمله  گل‌گهر، مس و شرکت‌های زیرمجموعه آنها است.

‌وی افزود: احداث بیمارستان‌های عنبرآباد و شهربابک در لایحه بودجه 1401 دیده شده و به‌عنوان پروژه‌های ملی، ردیف اعتباری گرفته‌اند.

‌انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا