گلستان

بیش از ۳ هزار ایثارگر گلستانی بیکار هستند/ از ظرفیت نخبگان برای رفع بیکاری ایثارگران استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری recive از گرگان، اسرافیل وزیری در حاشیه همایش نخبگان مدل‌آوران ورزشی و برگزیدگان قرآنی ایثارگر با حضور رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار recive در گرگان اظهار کرد: تعداد ۱۷۷ نفر از خانواده ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزادگان در حوزه‌های مختلف ورزشی، قرآنی، تالیف و تدوین کتب، مقاله‌نویسی و غیره بعنوان نخبه در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۱۹ نفر آقا و ۵۸ نفر خانم هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ۸۸ نفر از این‌خانواده‌ها در شرایط خاص و سخت توانستند علاوه بر اشتغال خود کارآفرینی کرده و دیگران را نیز اشتغالزایی کنند‌.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل ورزش و جوانان استان، تعداد ۱۵۶ مرکز و سالن ورزشی در اختیار ۴۶۵ ورزشکار استانی در رشته‌های مختلف ورزشی برای استفاده آنها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مناسبت‌های مختلف در ایام سال بیش از ۲۵۹ برنامه‌های مختلف ورزشی برای خانواده‌های این عزیزان در نظر گرفته می‌شود.

وزیری گفت: متاسفانه تعداد ۳ هزار و ۳۹۴ نفر از خانواده‌های شهدا، ایثارگر و جانباز در استان بیکار بوده که از این تعداد ۳۳۲ نفر فرزند شهید و یا جانباز ۷۰ درصد بودند که ۱۴۷ نفر به ازای سهمیه استانی مشغول بکار شدند و تلاش داریم از ظرفیت نخبگان و کارآفرینان ایثارگر برای رفع بیکاری این عزیزان استفاده کنیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا