اخبار ورزشی

بیانیه فدراسیون ژیمناستیک در واکنش به پلمب اماکن فدراسیون/تعطیلی به خاطر بدهی؟

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال پلمب اماکن ورزشی، فدراسیون ژیمناستیک بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در تاریخ 23 آبان سال جاری نامه‌ای را برای فدراسیون ژیمناستیک ارسال کرد مبنی بر اینکه این فدراسیون مبلغی در حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان به این شرکت بدهکار است. نماینده فدراسیون ژیمناستیک برای پیگیری این نامه و اطلاع از دلیل درخواست این رقم نجومی در شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی حاضر شد و برای این درخواست نامه‌ای کتبی به شماره ۲۵۶/۲۵/۰۴۶۶ به تاریخ 23 آبان سال جاری نیز ارائه داد. (تصویر نامه در ادامه قابل مشاهده است) اما مسئولان این شرکت اعلام کردند اطلاعی از این که چرا چنین رقمی به عنوان بدهی به فدراسیون ژیمناستیک اعلام شده ندارند و قرار شد روز شنبه هفته آینده ریز بدهی فدراسیون ژیمناستیک به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به این فدراسیون اعلام شود اما در فاصله 3 روز که تا روز شنبه باقی مانده بود این شرکت اقدام به پلمب اماکن فدراسیون ژیمناستیک کرد.

نکته قابل توجه اینکه حدود 9 ماه پیش فدراسیون ژیمناستیک مبلغ 850 میلیون تومان به حساب شرکت توسعه اماکن ورزشی واریز کرد، این در حالیست که طبق دستورالعمل ابلاغ شده توسط وزارت ورزش و جوانان، اماکن تخصصی دولتی که سالن‌های ژیمناستیک هم مشمول آن می‌شوند ( تصویر این دستورالعمل در ادامه قابل مشاهده است) در دوران کرونا از معافیت 100 درصدی در پرداخت اجاره بها برخوردار هستند. با وجود این معافیت و همینطور پیگیری فدراسیون ژیمناستیک برای مشخص شدن رقم واقعی بدهی، این شرکت بدون هیچ نامه کتبی اقدام به تعطیلی این اماکن اقدام کرد.

 ابهام دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که با توجه به اینکه تعداد زیادی از فدراسیون‌ها به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بدهکار هستند آیا در این مدت اخیر چنین اقدامی علیه آنها صورت گرفته؟ در صورتی که پاسخ به این سوال مثبت است خواهشمند است اسامی فدراسیون‌های دیگر که اماکن آنها پلمب شده اعلام شود تا از هر گونه ایجاد شائبه مبنی بر این که این اقدام شرکت توسعه در ادامه برخی اقدامات دیگر همچون قطع بودجه فدراسیون، جلوگیری از اعزام تیم ملی ژیمناستیک هنری به مسابقات جهانی و … است جلوگیری شود. هر چند چنین اقداماتی تحت هر شرایطی و علیه هر فدراسیونی  نسنجیده و خلاف مصالح ورزشی کشور محسوب می‌شود.

شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بدون انجام هیچ گونه تشریفات قانونی و بدون ارائه هیچ ابلاغ کتبی اقدام به پلمب اماکن ورزشی فدراسیون ژیمناستیک کرد. بر همین اساس وکیل قانونی فدراسیون ژیمناستیک در حال پیگیری این مسئله از طریق مراجع ذیربط است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا