سمنان

بوروکراسی های اداری و وثیقه های سنگین بانکی، سدی در برابر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

بوروکراسی های اداری و وثیقه های سنگین بانکی، سدی در برابر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، زهره گیلوری مدیرعامل” شرکت آزمایشگاهی و بازرسی پارس آزمای جامع” مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، درباره فعالیت شرکت آزمایشگاهی و بازرسی پارس آزمای جامع، می گوید: این شرکت از سال ۹۲ تأسیس شده و به عنوان آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد و مرکز تأیید صلاحیت ایران فعالیت دارد.

او با بیان اینکه در ابتدا این شرکت کار خود را با تدوین استاندارد لوله های برق آغاز کرده است، ادامه می‌دهد: بعد از لوله های برق و لوله های آبرسانی و فاضلاب، پروفیلهای در و پنجره و سپس توسعه سیم و کابل های برق و آزمایشگاه محافظت محفظه در برابر آب و خاک نیز به این مراحل افزوده شد.

گیلوری با اشاره به اینکه آزمایشگاه پارس آزمای جامع یکی از دو آزمایشگاهی است که در سطح کشور تست های ik و ip را انجام می دهد، اضافه می‌کند : اخذ مجوز آموزشگاه از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و آموزش در زمینه تأسیسات ، برق، امور صنایع و همچنین گرفتن استاندارد بین المللی iso-iec که یکی از مهم‌ترین مدارک و اعتبار آزمایشگاهی در دنیاست از دیگر موفقیت‌های کسب شده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاهی و بازرسی پارس آزمای جامع با بیان اینکه موانع اداری سد راه ترقی شرکت های دانش بنیان است، ادامه می‌دهد: بوروکراسی اداری گاهی سالانه ما را درگیر می کند به عنوان مثال برای اخذ استاندارد 17/25 حدود 9 ماه بعد از اتمام ممیزی موفق به دریافت مدرک شدیم در صورتی که طی این ۹ ماه مدرک داشتیم اما نمی‌توانستم فعالیت کنیم چون مجوز در دست ما نبود و کد نداشتیم.

گیلوری درصد بالای سود تسهیلات بانکی و وثیقه های سنگین را از دیگر موانع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و افزود: برخلاف گفته‌های مسئولان مبنی بر بازگشایی راه های گرفتن تسهیلات، آنها فقط ما را به بانک معرفی می‌کنند و بانک‌ها با اعمال دستورالعمل های خاص خود و با طلب وثیقه سنگین راه را برای اخذ تسهیلات بر ما می بندند.

او می افزاید: بانک ها برای پرداخت تسهیلات درخواست فاکتور های سنگین می‌ کند و این در صورتی است که در حال حاضر به خاطر شرایطی که مالیاتی ایجاد کرده است هیچ کدام از تولیدکننده‌ها فاکتور نمی دهند و درخواست های ما از مسئولان نیز در این مورد به جای نرسیده است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا