کرمانشاه

بودجه را گرفتیم، کنگره را فراموش کردیم/ مسئولان کرمانشاه بی توجه به ۹۸۰۰ شهید استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسئله شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، موضوعی بسیار ارزشمندی است که هرگز نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. به همین دلیل کنگره‌های شهدای استانی از سال ۱۳۹۰ بصورت جدی دنبال شد و طی ده سال گذشته تمام استان‌ها کنگره شهدای استان خود را برگزار نموده‌اند، جز کرمانشاه و لرستان!

در این میان استان لرستان نیز برنامه‌ای برای برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید استان در اواخر سال ۱۴۰۰ دارد و در همین راستا ۲۲ کمیته تشکیل شده است.

اما کنگره سرداران، امیران و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه که ستاد آن از سال ۱۳۸۵ تشکیل شده است و اتفاقا بر اساس مصوبه مورخ ۳۰ آذرماه ۱۳۸۵ هیئت وزیران دو میلیارد ریال بودجه در همان سال مصوب شده است به گفته سردار کرمی، دبیر کنگره فرماندهان، امیران و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه مقرر بود که در مهر ماه سال ۱۳۹۳ برگزار گردد ولی متاسفانه به دلایل مختلف برگزار نگردید تا در حال حاضر امیدوار باشیم که این کنگره بعنوان آخرین کنگره شهدای استانی در دور اول برگزاری آنها در آینده نه چندان دور برگزار گردد.

گویی جبهه‌های غرب مظومند و شهدای غرب مظلومتر، ولی به نظر می‌رسد که مظلومیت غرب و شهدای آن نه فقط به دلیل کم توجهی‌های ملی، که ریشه اصلی آن را باید در کم همتی مسئولین استانی جستجو کنیم.

چه آنکه موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز به سرانجامی بهتر از کنگره شهدای استان نرسیده است. آری این استان مظلوم است و مظلومیت ان را بر اساس آمار فلاکت و نحوه انتخاب استاندارش می توان فهمید ولی برگزاری کنگره و احداث موزه دفاع مقدس آن که در اختیار نیروهای صد درصد بومی و جهادی و انقلابی استان بوده است. چه توجهی می‌توان برای این مسئله آورد؟

جالب است بدانیم که استان همدان در حال برنامه ریزی برای برگزاری دومین کنگره شهدای استان همدان در سال ۱۴۰۲ است و همین استان همدان قطعه‌ای از دیوار پادگان ابوذر کرمانشاه را در موزه دفاع مقدس خود دارد و برای فرنگیس زن سلحشور کرمانشاهی یادمانی دیگر در نظر گرفته است. مگر نه این است که حرمت امامزاده را باید متولی نگهدارد و مگرنه این است که شهدا امامزاده‌های عشقند!؟

آری به نظر می رسد باید سوزنی به خود بزنیم و جوالدوزهایی به دیگران، ریشه عقب ماندگی‌های فرهنگی این استان را باید در داخل آن جستجو کرد. بهتر است مسئولین این امر در استان توضیح دهند ستاد تشکیل شده در سال ۱۳۸۵ چرا هنوز بعد از ۱۵ سال ماموریت خود را به پایان نبرده است و مشکلات فرا راه برگزاری این کنگره چه بوده است!؟ چه شده است که برای موزه دفاع مقدس استان به دو لاشه تانک و نفر بر اکتفا کرده‌ایم!؟

 براساس صحبت های استاندار کرمانشاه در ۲۶ بهمن ۹۹ میزان ۵۳۰ میلیارد ریال برای احداث باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه مصوب شده است از این میزان ۳۹۰ میلیارد ریال آن به بنیاد خفظ آثار ابلاغ شده و می بایست تا تیر ماه ۱۴۰۰ جذب می‌شد و محل باغ موزه در ورودی کرمانشاه جانمایی شده بود که مشاهدات میدانی نشان می دهد عملا در آذرماه ۱۴۰۰ کار خاصی انجام نشده است و به اختمال زیاد بودجه مصوب آن برگشت خورده است.

انتهای پیام/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا