اجتماعی

بهره‌برداری از 50 طرح بیمارستانی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،آئین بهره‌برداری از ۵٠ طرح بیمارستانی ، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با مشارکت وزارت بهداشت برگزار شد.

صبح امروز در مراسمی با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و هیأت همراه، علی عسگری معاون اجتماعی و سید مصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد برکت در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام ، 50 طرح بیمارستانی و درمانی در مناطق محروم کشور به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد. .

سید مصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: حوزه سلامت از شاخص‌های توسعه کشور است و ستاد اجرایی فرمان امام به طور ویژه در این خصوص اقدامات مفصلی داشته و دارد و از احداث و تجهیز بیمارستان گرفته تا راه‌اندازی شهرک دارویی و تولید دارو و واکسن و انواع تجهیزات بیمارستانی و ماسک ازجمله آنهاست.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ١٧ بیمارستان در دستور کار بنیاد برکت بوده که ١٢ مورد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده افزود: امروز نیز بیش از 50 طرح درمانی و بیمارستانی و تجهیز بیمارستان و اورژانس با هزینه 120 میلیارد تومان درمناطق کم‌برخوردار افتتاح و تحویل وزارت بهداشت شد که با توجه به شرایط کرونایی کشور، اغلب این مراکز به طور ویژه به بیماران کرونایی خدمت‌رسانی میکنند.

سیدهاشمی افزود: احداث و ساخت ٢۵۶ مرکز بهداشتی در کشور را در دستور کار داشتیم که تا امروز ١٨١ مورد افتتاح شده و این افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت.
 
گفتنی است50 مرکز بهداشتی ، درمانی ، پایگاه سلامت و پایگاه اورژانس امروز در  ١٠ استان  سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، همدان، کرمان، کردستان و ٢٧ شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا