سلامت

بهداشت خوب دهان سلاحی برای مقابله با کرونای شدید

به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه همچنین نشان می دهد که مراقبت از دندان ها و لثه ها می تواند خطر ابتلا به عفونت جدی را به ویژه اگر بیماری قلبی داشته باشید کاهش دهد.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند: تحقیقات قبلی ارتباط میان بهداشت ضعیف دهان و افزایش التهاب و ابتلا به بیماری های قلبی را نشان داده است؛ ابتلا به کووید-۱۹ شدید نیز با واکنش التهابی مرتبط است.

بافت های دهان می توانند به عنوان مخزنی برای کووید-۱۹ عمل کرده و بار ویروسی زیادی را در حفره دهان ایجاد کنند، دکتر احمد مصطفی باسونی سرپرست این مطالعه و مشاور قلب در دانشگاه قاهره در مصر گفت: ما حفظ سلامت دهان و دندان و بهبود اقدامات بهداشت دهان را به ویژه در زمان ابتلا به عفونت کووید-۱۹ توصیه کردیم.

محققان برای ارزیابی ارتباط میان سلامت دهان و دندان و شدت ابتلا به کووید-۱۹ ، ۸۶ بیمار مبتلا به بیماری قلبی را در مصر که آزمایش پی. سی. آر کرونای آنها مثبت شده بود، مورد بررسی قرار دادند. اطلاعات از طریق پرسشنامه و سوابق پزشکی، از جمله سطوح پروتئین واکنشی C یا CRP که نشان می دهد آیا التهاب در بدن وجود دارد یا خیر جمع آوری شد.

نویسندگان متوجه شدند که سلامت دهان و دندان ضعیف با ابتلا به کووید ۱۹ شدیدتر و مدت زمان طولانی تر برای بهبودی از این بیماری همراه است. یافته های این مطالعه نشان می دهد که بهداشت دهان و دندان ضعیف ممکن است یک عامل خطر اضافی برای بیماران قلبی مبتلا به کرونا باشد.

باسونی سرپرست این مطالعه در یک بیانیه خبری اعلام کرد: انجام اقدامات ساده مانند رعایت بهداشت دهان و دندان، افزایش آگاهی از اهمیت بهداشت دهان و دندان در ارتباط با ابتلا به عفونت کووید- ۱۹ و یا بیماری های سیستمیک از طریق رسانه ها و جامعه پزشکی، ویزیت منظم دندانپزشکی به ویژه توسط بیماران بیماری قلبی و استفاده از دهانشویه های ضد میکروبی می تواند به جلوگیری از ابتلا به موارد شدید کرونا و یا کاهش شدت بیماری کووید -۱۹ کمک کند.  

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

نتایج این مطالعه در جلسه مشترک کالج قلب آمریکا، انجمن قلب مصر و بخش ACC مصر در تاریخ ۱۴-۱۵ اکتبر (۲۱ و ۲۲ مهر) ارایه می شود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا