تبلیغات

بهترین متریال کابینت آشپزخانه، صفحه کابینت و بین کابینتی در 2023

طراحی کابینت و صفحه کابینت در 2023 مانند سال های گذشته دستخوش تغییراتی شده است و رنگ، مدل، جنس و نوع دستگیره ها و… از ویژگی های خاصی برخوردار است. استفاده از کابینت های بدون دستگیره، جزیره های دوتایی، رنگ های مخلوط خاکستری و زرد، جزایر سنگی و مرمر، صفحه کابینت ست با بین کابینتی، بخشی از ترند طراحی دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 هستند.

نکات مهم در هنگام خرید کابینت آشپزخانه، صفحه کابینت و بین کابینتی

مهمترین عامل در زیباتر جلوه دادن آشپزخانه شما انتخاب کابینت و صفحه کابینت و بین کابینتی مناسب است. در راستای آپدیت شدن متداول دکوراسیون داخلی در زمینه انواع مدل های کابینت و صفحه کابینت و بین کابینتی، در اینجا چند نمونه از بین کابینتی ها و کابینت های جدید و ترند سال 2023 که توسط طراحان داخلی معتبر انتخاب شده اند، بررسی می‫کنیم.

در سالیان متمادی نمونه های زیادی به عنوان بین کابینتی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است، حال در این مقاله قصد داریم به بررسی بادوام ترین و همچنین به روزترین مدل های کابینت، صفحه کابیت و بین کابینتی 2023 بپردازیم.

بهترین و جدیدترین مدل کابینت:

کابینت با درب شیشه ای:

یکی از بهترین مدل هایی که در بین کابینت های طرح جدید 2023 به چشم می خورد، کابینت با درهای شیشه ای است. در این نوع کابینت برخی از درها از شیشه های رنگی یا مشکی ساخته شده و به صورت ترکیبی با درب های چوبی استفاده می شود. برای جلوه این کابینت ها می توانید از نور مخفی کنار شیشه نیز استفاده کنید که فوق العاده زیبا خواهد بود.

کابینت بدون دستگیره:

یکی از محبوب ترین ترندها در سال 2023 استفاده از کابینت های بدون دستگیره است. با توجه به جنس کابینت ام دی اف می توان از آن بدون دسته استفاده کرد. برای باز و بسته شدن درب این کابینت ها از آهنربا و فنرهای مخصوص استفاده می شود و به دلیل صیقلی بودن و صاف بودن سطح درب نور را به خوبی منعکس می کند و فضای آشپزخانه بزرگتر دیده می شود.

طرح جدید کابینت با جزیره دوتایی:

جزیره یکی از قسمت های مهم در کابینت ها است و در واقع هال یا اتاق نشیمن را از آشپزخانه جدا می کند و مرزها را مشخص می کند. استفاده از جزیره در تمامی مدل های کابینت مانند کابینت هایگلاس و چوبی، کلاسیک و مدرن کاربرد دارد. نمونه هایی از استفاده از جزیره دوتایی را می توان در پلان های ارائه شده در سال 2023 مشاهده کرد که در آن دو جزیره هم شکل و یک رنگ در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته و یک میز بین آنها قرار گرفته است.

کابینت ممبران:

یکی از محبوب ترین مدل های کابینت در آشپزخانه های ایرانی، مدل ممبران می باشد. این کابینت یکی از زیباترین و بهترین طرح های کابینت آشپزخانه ایرانی را دارا می باشد. حکاکی ظریف و دقیق هنر ایرانی بر روی چوب این کابینت با دستگاه های پیشرفته، موجب شده تا این کابینت بسیار چشم گیر و زیبا باشد و به آشپزخانه شما شکل و شمایلی اشرافی ببخشد.

بیشتر محبوبیت کابینت ممبران به حکاکی ظریف و برجسته هنر ایرانی روی آن است که این سازه را از محبوبیت بالایی برخوردار کرده است. کابینت ممبران، آشپزخانه شما را به طور کلی دچار یک تغییر و تحول بزرگ میکند.

بهترین رنگ کابینت در 2023

علاوه بر تفاوت مدل و طراحی کابینت ها هر ساله، رنگ های به کار رفته در کابینت ها نیز تغییر زیادی می کند. برای فضای آشپزخانه علاوه بر رنگ سال از ترکیب های دیگری نیز استفاده می شود که این تغییرات رنگی مطابق با سبک کلی کابینت ها و فضای نصب آن ها می باشد. از بهترین رنگ های استفاده شده برای طراحی کابینت 2023 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کابینت طرح چوب
  2. کابینت طرح سنگ طبیغی
  3. کابینت براق
  4. کابینت مات
  5. کابینت ام دی اف
  6. کابینت نئو کلاسیک
  7. کابینت پلی اورتان

جدیدترین مدل بین کابینتی:

1.     کاشی با نمای سنگ مرمریت

برای داشتن نمایی از سنگ مرمریت، یک کاشی چینی حرفه ای با قیمت بالا میتواند انتخاب شما باشد. اما توجه کنید امروزه کمتر کسی از سنگ مرمریت، به عنوان بین کابینتی استفاده میکند، دلیل آن میتواند قیمت بالا و تنوع کم آن باشد.

2.     بین کابینتی آینه ای

آینه می تواند یک گزینه تزئینی شیک و البته فانتزی برای دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. از معایب این متریال میتوان به این اشاره کرد که آینه کاری، ممکن است به دلیل انعکاس تصاویر، فضای آشپزخانه را شلوغ نشان دهد و بعد از مدتی باعث دلزدگی میشود.

3.     بین کابینتی فلزی

آنهایی که میخواهند کمی طعم و مزه کلاسیک و آهنین به طراحی داخلی آشپزخانه خود بدهند، می توانند به سراغ دیوارپوش بین کابینتی فلزی بروند که از جنس فولاد ضد زنگ هستند. از معایب بین کابینتی فلزی میتوان به این اشاره کرد که جنس فلز ممکن است فضای آشپزخانه ی شما را بی روح و صنعتی نشان دهد.

4.     آجر

آجر، متریال دیگری از دیوار پوش های کلاسیک است و مناسب کسانی است که میخواهند آشپزخانه، نمایی قدیمی و تا حدی موزه ای شکل به خود بگیرد.

5.     برچسب های بین کابینتی

این برچسب ها با طرح ها و متریال های متفاوتی که دارند، بهترین و سریعترین و ارزانترین راه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه هستند. اما از نزدیک ظاهرشان کمی متفاوت است و در طولانی مدت دوام بالایی ندارد.

6.     مارمونایت

ساخته شده از مواد اصلی کورین و کوارتز است به همین دلیل هم خواص سنگ هر دو را دارا میباشد واز طرفی به دلیل طرح ها و برجستگی های سطحی آن  ظاهری مشابه سنگ های طبیعی دارد. مارمونایت حاوی دو ضخامت 2 و 12 میلی متری است که قابلیت ست کردن صفحه کابینت(12 میلی) با بین کابینتی(2 میلی) دارد.

کاربرد مارمونایت همانند صفحات کورین و کوارتز می باشد که عمدتاً جهت رویه کابینت، کانتر آشپزخانه، رویه میز، کلیه دیوارهای داخلی و… استفاده می شود.

7.     صفحات SPL

این صفحات نسل جدیدی از کامپکت می باشند؛ از فشرده شدن 1000 لایه ورق آغشته به رزین تحت دما و فشار بالا تولید میشوند. در اصل HPL تحت فشار و دمای بالا پرس میشود و یک محصول سخت به نام SPL را به ما میدهد. اس پی ال در واقع مقاوم ترین و سرسخت ترین محصول موجود در بازار است.

اس پی ال حاوی دو ضخامت 3 و 12 میلی متری است که قابلیت ست کردن صفحه کابینت(12 میلی) با بین کابینتی(3 میلی) دارد.

چرا صفحه کابینت سنگ مصنوعی؟

همانطور که می دانید سنگ از قدیم الایام به عنوان یک کار لوکس برای محیط آشپزخانه استفاده می شده است. در میان به روزترین انواع کابینت در سال 2023، کابینت طرح سنگ(سنگ مصنوعی) همچنان طرفداران خود را دارد. هدف از تولید و ساخت اسلب سنگ مصنوعی، تهیه مصالحی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است که بتواند جایگزین اسلب سنگ طبیعی شود.

از جمله صفحه کابینت های شیک و جدیدی که در بازار هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سالیان متمادی نمونه های زیادی به عنوان صفحه کابینتی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است، حال در این مقاله قصد داریم به بررسی بادوام ترین و همچنین به روزترین مدل های صفحه کابینتی 2023 بپردازیم.

صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت کورین، از خانواده ی سنگ مصنوعی است. این سنگ در برابر رطوبت و اسید و سایش و حرارت، بسیار مقاوم است. به طوری که بسیاری از افراد، از این سنگ به عنوان سینک نیز استفاده میکنند!

صفحه کابینت مارمونایت

صفحه کابینت مارمونایت از ترکیب سنگ مصنوعی کورین و کوارتز به دست آمده است. به همین دلیل ویژگی و خواص سنگ های کورین و کوارتز را دارد. از طرفی به دلیل داشتن طرح و زمینه ای مشابه با سنگ طبیعی، سه ویژگی جالب را در یک قاب دارا است.

رطوبت و آب و انواع و اقسام اسید ها، آسیبی به مارمونایت نمیزنند و این یک نکته بسیار مهم برای کسانی است که میخواهند با یک تیر چند نشان بزنند.

مارمونایت در طرح های متفاوت و لوکس تولید میشود، که این ویژگی گستره ی انتخابی شما را وسعت بخشیده است.

صفحه کابینت اس پی ال:

این متریال متریال بسیار مستحکمی است که با کامپکت شدن هزاران لایه کرافت مخصوص روی هم و تحت دمای بسیار بالا تولید شده است. که برای اولین بار در ایران توسط شرکت بازرگانی افراش پلاس، وارد شده و عرضه میگردد.

صفحه کابینت اس پی ال کاملاً ضد آب و ضد حرارت بوده و در برابر 22 نوع اسید و باز، مقاوم است. برای آشنایی بیشتر با این متریال، میتوانید به دسته بندی مقاله ها ی مخصوص به اس پی ال در سایت صفحه کاابینت مراجعه کنید.

امیدوارم توانسته باشیم به شما در تصمیم گیری برای انتخاب یک کابینت و صفحه کابینت لوکس برای خانه خود کمک کنیم. برای دیدن بقیه نمونه کارهای صفحه کابینت و بین کابینتی لوکس و فاخر شما را به دیدن و خواندن درباره‫ی انواع متریال های جدید در سایت صفحه کابینت دعوت می‫کنیم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا