اجتماعی

بلع دردناک تفاوت اومیکرون با سویه‌های دیگر

بلع دردناک تفاوت اومیکرون با سویه‌های دیگر

 علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در حاشیه جلسه این ستاد که صبح امروز با حضور محسن منصوری، استاندار تهران و سایر نمایندگان دستگاه‌های مختلف در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی، تزریق واکسن دوز سوم بر کاهش ابتلا و ابتلای شدید به بیماری کرونا بسیار موثر است و همانطور که اعلام کردیم اگر فردی دوز سوم واکسن را دریافت نکرده باشد و به بیماری مبتلا شده باشد، حدود ۵ برابر درصد ابتلای شدید و بستری در مراکز درمانی برای این فرد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: نداشتن واکسیناسیون کافی و یا عدم واکسیناسیون به شدت فرد را در برابر بیماری شکننده می‌کند و امکان بستری حتی در بخش مراقبت‌های ویژه و یا فوت نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزود: عمده مرگ و میر ما در تهران نیز از بیمارانی است که واکسن دریافت نکرده‌اند و بین میزان پوشش واکسیناسیون در تهران و میزان مرگ و میر بر اثر امیکرون یک ارتباط به هم پیوسته وجود دارد. نکته بسیار مهمی که در خصوص تزریق واکسن وجود دارد این است که علاوه بر اینکه واکسیناسیون، مدت‌زمان بیماری و بستری را کاهش می‌دهد افرادی که ۳ دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند از ورود به مرحله مزمن بیماری کرونا در امان می‌مانند و دچار مشکلاتی مانند خستگی مزمن، کاهش عملکرد اجتماعی فرد، بروز مشکلات ریوی و… نمی‌شوند.

زالی اضافه کرد: هر سویه جدیدی که از کرونا ایجاد می‌شود ممکن است عوارض مربوط به خود را داشته باشد به طور مثال بلع دردناک از عوارضی است که در امیکرون دیده شده که در سویه‌های قبلی کمتر دیده شده بود. بنابراین نباید امیکرون را یک بیماری ساده و یا صرفاً یک سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا در نظر بگیریم و باید مراقبت‌های لازم را در نظر داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر ۲۳۴۰ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و آی سی یو داریم و میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در این هفته نسبت به هفته گذشته ۲.۶ دهم افزایش داشته است. بنابراین نباید امیکرون را یک بیماری ساده در نظر بگیریم. پیش‌بینی ما این است که ۹۵ درصد سویه قالب در کشور امیکرون باشد و از شهروندان خواهش می‌کنیم مراقبت‌های لازم را داشته باشند و همانطور که اعلام شده است با تزریق واکسن و مراقبت‌های بهداشتی جلوی  جهش‌های بعدی را بگیریم.

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا