کردستان

بسیج دانش‌آموزی بهترین ظرفیت برای تربیت مدیران انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی ظهر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه با دانش‌آموزان بسیجی استان کردستان، ضمن تبریک بمناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی ظرفیتی برای تمرین مدیریتی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به ۳۶ هزار دانش آموز شهید در کشور، گفت: تعداد ۴۵۱ شهید دانش‌آموز متعلق به استان کردستان است.

وی دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و گفت: امید است از میان این دانش‌آموزان مدیرانی تربیت شوند که پرچم توسعه و پیشرفت کشور را به اهتزار درآورند.

توجه به علم و فناوری اولویت بسیج دانش‌آموزی است

مدیرکل آموزش و‌پرورش استان کردستان هم در این نشست گفت: توجه به علم و فناوری و‌ پژوهش از اولویت های بسیج دانش آموزی است.

رشید قربانی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری است اظهار کرد: سند تحول ۶ ساحت را تعریف کرده و یکی از این ساحت‌ها بسیج دانش‌آموزی است.

وی افزود: در این راستا تقویت بنیان‌های معنوی و معرفتی از طریق روشنگری ضروری است.

مدیرکل آموزش و‌پرورش استان کردستان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب توانمندی، امیدواری و توجه به دانش‌آموزان و دانشجویان مورد تاکید جدی است.

وی همچنین عدالت‌محوری، فسادستیزی، سبک زندگی ایرانی اسلامی را از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

قربانی با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان استان در علوم جدید ( نانو)  و کسب رتبه‌های برتر، افزود: دانش آموزان استان در رشته زیست فناوری توانستند ۲ سال متوالی مقام دوم ‌کشوری را کسب کنند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان استان افزون بر موفقیت‌های علمی، در عرصه‌های معنوی و دینی و اخلاق انسانی توانستند موفقیت‌های ارزشمندی کسب کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و‌پرورش استان کردستان، هر ساله ۱۸ هزار نفر از دانش آموزان استان در مراسم راهیان نور شرکت می کنند و از یادمان های جنگی دیدن می‌کنند.

وی افزود: همچنین در راستای نهادینه کردن ارزش‌های انقلابی و معرفتی از بستر فضای مجازی به بهترین شکل استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانش‌آموزی در طول سال برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند، یادآور شد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، علمی، بصیرت‌افزایی و آشنایی دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی است.

به گفته قربانی، در هفته بسیج دانش‌آموزی امسال بیش از ۳۰ برنامه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/2330/85


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا