سلامت

بسیاری از خدمات سلامت روان تحت پوشش بیمه ها قرار ندارند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دکتر وحید شریعت روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهداشت سلامت روان در دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان، افزود: بیمه های خصوصی هم براساس سیاست های خود اقدام می کنند و این موضوع مشکلاتی را بر ای مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه سازمان های بیمه گر در پرداخت هزینه ها اعمال سلیقه دارند، گفت: ناهماهنگی در پوشش بیمه خدمات سلامت روان در کشور وجود دارد.  

رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: براساس قانون، همه خدمات سلامت روان باید تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد که عملا این موضوع محقق نمی شود.  

وی ادامه داد : زمانی که در مورد دسترسی به سلامت روان صحبت می کنیم، انتظار داریم خدمات لازم و با هزینه مناسب در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد.

این متخصص روان پزشکی بیان کرد: دسترسی به داروها و متخصصان از جمله روانپزشک این حیطه باید برای مردم فراهم شود تا تشخیص و درمان بیماری های این حوزه به موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه به هم ریختگی در ارایه خدمات سلامت روان در کشور وجود دارد، گفت: کسانی که برای ارایه خدمات سلامت روان تربیت نشده اند، اجازه کار در این حوزه را دارند؛ به عبارتی سطح بندی در این حوزه وجود ندارد.

شریعت افزود: در نظام درمانی کشور عملا سطح بندی مشاهده نمی شود و فردی که برای کار خاصی آموزش دیده و تربیت شده در همه گروه ها دخالت می کند و این کار عملا ایجاد ناعدالتی می کند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا