اجتماعی

برگزاری ویژه برنامه “عهد روح‌الله” با حضور کاروان خدام رضوی در بندرعباس

برگزاری ویژه برنامه “عهد روح‌الله” با حضور کاروان خدام رضوی در بندرعباس

به گزارش recive، صبح امروز همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک کرامت و همزمان با سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی(ره) کاروان خدام رضوی راهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه شدند.

این کاروان در اولین برنامه خود در منطقه یکم ندسا همراه با استقبال پرشور مردمی، بر سر مزار مطهر شهدای گمنام این منطقه حاضر شدند و به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کردند.

کاروان زیرسایه خورشید هرمزگان سپس راهی بیت‌الزهرا سلام الله علیها شهرک امام علی علیه السلام شدند و ویژه برنامه‌ “عهده روح الله” را به مناسبت سالروز رحلت جانگداز عارف دلسوخته قرن حضرت امام خمینی(ره) همراه با مراسم تبرک‌جویی به پرچم مقدس و مطهر بارگاه قدسی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و مداحی کربلایی مجتبی ریخته‌گر زاده برگزار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری در این مراسم ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهارداشت: ما در دنیا طوری باید باشیم که بزرگان می‌گویند و امروز روز رحلت خمینی(ره) است که چند ویژگی ناب داشتند و یکی از ویژگی‌های ناب که شهره خاص و عام است و دوست و دشمن بدان اذعان دارند شجاعت بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) لحظه‌ای از غیر خدا نترسید چنانچه در قضیه ناوهای آمریکایی زمانی که از حضرت امام(ره) تکلیف را پرسیدند اما فرمودند: که اگر من بودم ناوها را می‌زدم اما مسئولان آن زمان به این تکلیف و نظر قائل نبودند و به آن عمل نکردند.

حجت‌الاسلام جواهری بیان‌کرد: امروز سوالی که مطرح است این است که این شجاعت امام خمینی(ره) ناشی از چیست؟ که پاسخ این است که صلابت و شجاعت امام ناشی از ایمان قوی او به خداوند تبارک و تعالی بود و امام(ره) ایمانی‌داشت که به پشتوانه این ایمان به شجاعت بی‌بدیل رسیده بود و از احدی هراسی نداشت.

وی تأکید کرد: کسی که ایمان قوی و راسخ داشته باشد و طرح و بنای ایمانش درست شکل گرفته باشد هیچ بلوکی را ابرقدرت نمی‌داند چرا که به این باور رسیده است که تنها ابر قدرت عالم خداوند سبحان است و دستی بالای دست خداوند وجود ندارد.

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید استان هرمزگان تصریح کرد: خواهش دارم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را تهیه و به عنوان یک کتاب بالینی بخوانید چرا آنجا حضرت آقا(مقام معظم رهبری) یک خلاقیت به خرج داده‌اند و مباحث خود را با ایمان آغاز می‌کنند و آن را قبل از اصول دین مطرح می‌کنند چرا که معتقدند اگر ایمان به توحید، نبوت، معاد، امامت و … نباشد این اصول نمی‌تواند منجر به عمل شود.

حجت‌الاسلام جواهری خاطرنشان‌کرد: واقعا اگر کتاب طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطالعه شود در تربیت فرزندان به طور کاملا عملی به کمک خانواده‌ها خواهد آمد چرا که ایمان متعهدانه را به درستی تبیین و راه نهادینه‌سازی آن را تشریح کرده است‌.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا