سمنان

برگزاری نخستین جلسه شورای فضای مجازی استان سمنان

برگزاری نخستین جلسه شورای فضای مجازی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ؛ سید محمدرضا هاشمی ؛ پیش از ظهر چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در نخستین جلسه شورای فضای مجازی استان سمنان که در محل سالن غدیر استانداری و با حضور دکتر قاسم خالدی ، معاون فرهنگی ، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور برگزار شد با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت : تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت فضای مجازی ، نشان از اهمیت این حوزه در سطح کشور دارد.‌
وی گفت : دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابتدا با تهدیدات نظامی ، سپس با تحریم اقتصادی و بعد از آن با حملات فرهنگی قصد ایجاد تنش و برهم زدن آرامش و امنیت کشور را داشتند و پس از شکست در این حوزه ، هم اینک به حملات سایبری روی آورده اند.
استاندار با تاکید بر اینکه : آنچه مهم و ضروری بنظر می رسد ؛ بحث افزایش سواد رسانه ای برای عامه مردم و بویژه مدیران است ، تصریح کرد: حملات سایبری ، حملاتی فراگیر و گسترده است ، لذا باید همه ی ما آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم.‌
هاشمی با اذعان به اینکه ، استان سمنان در ابعاد مختلف دارای حساسیت و اهمیت است ، عنوان کرد : در طی یکسال گذشته بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان برای توسعه حوزه زیر ساخت شهرستانهای استان هزینه شده است.
وی اضافه کرد : ۲۸۳ روستای استان سمنان ، دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند.
استاندار با اشاره به اینکه استان سمنان معبر عبور فیبر نوری کشور بوده و دارای حساسیت و اهمیت فراوان است ، بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه و تولید محتوا تاکید و عنوان کرد : استان سمنان‌ پس از استان خراسان رضوی ، دومین استان کشور است که دارای پارک‌ اقتصاد دیجیتال می باشد.
وی گفت: خوشبختانه با اقدامات شکل گرفته ، پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات ، بالابردن سواد رسانه ای ، تولید محتوا و .. در استان در حال انجام‌ می باشد.
استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اینکه جلسات شورای فضای مجازی استان ، به دلیل اهمیت باید هر ماه یکبار برگزار شود ، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا بخشی از دو درصد اعتبارات فرهنگی خود را در راستای افزایش سواد رسانه ای کارکنان هزینه کنند.
هاشمی در ادامه به نقش فضای مجازی در اشتغالزایی اشاره و اذعان داشت : فضای مجازی فرصت‌ مناسبی جهت ایجاد و تثبیت اشتغال است.
وی در ادامه از استان سمنان بعنوان یک‌ استان دانشگاهی و بسیار پر ظرفیت در حوزه فضای مجازی یاد کرد و گفت : این استان می تواند نقش موثری در تولید محتوا برای فضای مجازی کشور داشته باشد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا