یزد

برگزاری مانور سراسری «ایران آماده» در یزد

 دکتر محسن حرازی‌زاده‌یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این استان با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح کیفی و کمی آگاهی شهروندان از مباحث امداد و نجات، اظهار کرد: هرچقدر آگاهی اقشار جامعه از این چنین موارد بیشتر باشد کمتر شاهد خسارات جانی و مالی در مواقع بحرانی خواهیم بود.

وی با بیان این‌که هر ساله پنج دیماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات و بالایای طبیعی تعیین شده است، افزود: همچنین این روز سالگر حادثه تلخ زلزله بم است که اهمیت راه اندازی‌های خانه‌های هلال را به خوبی نشان می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه گفت: دومین مانور سراسری خانه‌های هلال با رویکرد تمرین پناه‌گیری در زلزله و با شعار «ایران آماده» در تاریخ پنج دیماه در استان یزد برگزار می‌شود.

حرازی زاده‌یزدی با اشاره به دستورالعمل اجرایی سراسری خانه‌های هلال با شعار ایران آماده، تصریح کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و ایجاد فرهنگ ایمنی از اهداف این مانور به شمار می رود.

وی با اشاره به نحوه اجرای این مانور بیان کرد: تمرین پناهگیری و ایمنی، شامل دو مرحله پناه گیری صحیح و خروج از محل(تخلیه و رفتن به فضای باز) از برنامه‌های مانور ایران آماده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: شروع مانور با به صدا در آمدن آژیر آغاز و زمان آن نیز از قبل به اهالی محل اطلاع رسانی خواهد شد.

این مانور در روز یکشنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۰ بمناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و سالگرد زلزله بم در خانه‌های هلال استان یزد با حضور اعضا جوانان و داوطلبان و امدادگران برگزار می گردد.

انتهای پیام/الف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا