اجتماعی

برگزاری اولین موت‌کورت کشور با رویکرد جرایم اقتصادی/ موت‌کورت تمرینی برای کارآموزان وکالت

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، نیما صوری، دبیر کمیته اجرای موت کورت جرایم اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اهداف برگزاری موت‌کورت جرایم اقتصادی، اظهارکرد: هدف نخست همان بحث رقابت و هیجان این مسابقات است آن هم در یک فضای علمی و مهارتی مجالی است که می‌توان مباحث شیرین و چالشی حقوق را به دانش آموزان و دانشجویانی که می‌خواهند آینده خود را در این فضا تعریف کنند نشان داد و آن‌ها را نسبت به این علم کاربردی و جذاب علاقه‌مندتر کرد، هدف دوم ایجاد یک فضای تمرینی برای دانشجویان حقوق و کارآموزان وکالت و قضاوت بوده که قبل از آنکه وارد فضای حقیقی دادگاه ها شوند، با جو روانی دادگاه آشنا شوند و خود را برای آن آماده کنند.

وی افزود: علاوه بر این، فرصتی است که استدلال کردن، چلنج کردن و استفاده از ابزار منطق و تکنیک های دفاع را بیاموزند و از سطح خود در این حوزه آشنا شوند، هدف سوم  و مهمترین هدف برگزاری موت کورت، خروجی علمی حاصل از آن است و همین مورد سوم است که انتخاب موضوع پرونده را به عنوان مهمترین ماموریت مسئولان برگزاری موت کورت تبدیل می‌کند.

 دبیر کمیته اجرای موت کورت جرایم اقتصادی ادامه داد: عرفا پرونده‌های موت‌کورت، موضوعی انتخاب می‌شود که در فضای حقوقی و حقیقی ما دچار چالش هستیم. موضوعاتی که نظرات متفاوتی در آن مورد میان دکترین حقوق وجود دارد و به حد کافی تحقیق و پژوهش در آن موضوع صورت نگرفته است. در موت‌کورت اخیر نیز ما به دلیل اهمیت و چالش های فراوانی که در حوزه جرائم اقتصادی با آن مواجه هستیم، تصمیم گرفتیم موضوع پرونده در این حوزه و با محوریت جرایم بانکی باشد؛ لازم به ذکر است که اولین بار در کشور است که موت‌کورت یا همان دادگاه شبیه سازی شده در حوزه جرایم اقتصادی برگزار می‌شود.

صوری بیان کرد: خروجی علمی حاصل از برگزاری موت کورت نیز بدین صورت است که در وهله نخست باعث آشنایی و توجه بیشتر جامعه حقوقی به موضوع پرونده می شود و آن ها را با چالش های آن فضا آشنا و ترغیب به تحقیق و پژوهش بیشتر می کند. در وهله دوم و از طریق لوایح ارسالی، ما با دیدگاه های متنوع در خصوص موضوع پرونده، نظرات موافق و مخالف و انواع استدلال های حقوقی آشنا می شویم و النهایه این فضای دیالکتیکی ، باعث رشد علمی می شود.

وی در پایان افزود: مجموعا با توجه به این اهداف و علاقه بسیاری که میان دانشجویان ایرانی به شرکت در مسابقات موت کورت هست ، امیدواریم موت کورت حاضر صرفا شروعی باشد برای برگزاری مسابقات بیشتر و درگیری بیشتر جامعه حقوقی ما با این اتفاق جذاب  و کاربردی حقوقی.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا