سمنان

برکزاری دوره‌های مهارت‌آموزی دارای بازارکار ویژه روستائیان قلعه نو خرقان

برکزاری دوره‌های مهارت‌آموزی دارای بازارکار ویژه روستائیان قلعه نو خرقان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، همزمان با ششمین روز از هفته دولت، سید حسین شاهچراغ مدیرکل به همراه سحر قهرمان‌فرد معاون آموزش و نیز فاطمه زهرابی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود و چند تن از کارشناسان، ضمن بازدید از کارگاه مهارت‌آموزی پایگاه بسیج قلعه نو خرقان، با اعضای این پایگاه و بانوان متقاضی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دیدار و گفتگو کردند.

در این بازدید اعضای پایگاه بسیج و جمعی از بانوان حاضر با بیان مشکلات خود در حین و پس از فراگیری آموزش‌های مهارتی، عدم وجود بازار مناسب برای ارائه محصولات و خدمات را به عنوان مهمترین معضل خود عنوان کردند.

سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، با بیان اینکه روستای قلعه نو خرقان به عنوان روستای هدف گردشگری در استان و کشور مطرح است گفت: باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده و در بازار نفوذ کرد.

وی با تاکید بر اینکه بازار در زمینه‌های پوشاک و صنایع غذایی رو به توسعه است گفت: دهیاری روستا باید با همکاری پایگاه بسیج، فرصت های مطلوب بازار را شناسایی و در نیاز سنجی‌ها به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام نماید تا برنامه‌ریزی دوره‌های مهارتی به‌گونه‌ای هدفنمند و اثرگذار صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین یادآور شد: دریافت تسهیلات توسط مهارت‌آموزان و مهارت‌آموختگان قبل از پیدا کردن بازار مناسب خطاست و مهارت‌آموختگانی که بازار فروش محصولات و ارائه خدمات خود را یافته‌اند جهت دریافت تسهیلات بنیاد برکت از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود، معرفی خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در ادامه ضمن بازدید از کارگاه یکی از مهارت‌آموختگان کارآفرین روستای قلعه نوخرقان که در زمینه میناکاری رو سفال فعالیت می‌کند با تقدیر از وی گفت: به منظور از حمایت از روستاییان علاقمند به این حرفه و با توجه به عملکرد مطلوب این مهارت‌آموخته، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را در این کارگاه به اجرا در خواهیم آورد تا ضمن توانمندسازی کارجویان علاقمند به این حرفه، با نفوذ در بازار، زمینه درآمدزایی برای آنان فراهم شود.

شایان ذکر است در این بازدید مقرر شد برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای دوره‌هایی نظیر بازاریابی، مدیریت فضای کسب وکار و برندسازی به منظور توانمندسازی مهارت‌آموختگان روستای قلعه نو خرقان توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود، صورت پذیرد.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا