سلامت

برپایی بیمارستان کرونایی در مسجد جامع خرمشهر

محمدحیدری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی و تکمیل ظرفیت پذیرش و بستری بیمارستان ولیعصر(عج) و اورژانس قدیم خرمشهر ناچار به برپایی بیمارستان صحرایی شدیم.

وی با انتقاد از استقبال کم شهروندان خرمشهری از واکسیناسیون افزود: به رغم اینکه واکسن به مقدار لازم در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته و امکان تزریق روزانه پنج هزار دٌز واکسن در شهرستان خرمشهر وجود دارد اما استقبال از سوی مردم کم است.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در خرمشهر فعال است اما روز گذشته فقط یکهزار و ۸۰۰ دٌز واکسن در این شهر تزریق شد گفت: این مقدار تزریق واکسن در یک روز قابل قبول نیست چرا که شمار جامعه درگیر بیماری کرونا نسبت به تعداد مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن به گروه های هدف به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای در این شهرستان وجود ندارد گفت: در صورتی که بیش از ۵۰ درصد شهروندان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند انتقال بیماری و همه گیری کاهش خواهد یافت.

فرماندار ویژه خرمشهر نسبت به فضاسازی منفی در رابطه با تزریق واکسن کرونا انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر همه نوع واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجود است و از نظر علم پزشکی تزریق واکسن هیچ عارضه‌ای در افراد ایجاد نمی کند ضمن اینکه تزریق واکسن کرونا می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نسبت به این بیماری ایمنی ایجا کند.

حیدری به روند اجرای طرح شهیدسلیمانی در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: رهگیری و کمک به بیماران کرونایی در حال قرنطینه در خرمشهر توسط گروه های جهادی ادامه دارد و امکانات لازم خودرویی برای اجرای این طرح با مشارکت دستگاههای اجرایی فراهم شده است.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا