فرهنگ و هنر

برنامه «فرمول یک»، به کار خیر آقای ویلچر، رونق داده است

برنامه «فرمول یک»، به کار خیر آقای ویلچر، رونق داده است

به گزارش خبرگزاری recive، رضا رمضانی، معروف به «آقای ویلچر» یکی از آدم‌های معمولی است که کارهای بزرگی کرده است و جزو ۴۰ چهره سال برنامه «فرمول یک» به تهیه کنندگی علی ضیاء هم شناخته شده، او متولد سال ۱۳۷۲ است و با این سن در حال توسعه کار خیر خود است.

 رمضانی درباره حضور در برنامه «فرمول یک» و تاثیر آن بر روند کاری خود گفت: «وقتی به برنامه «فرمول یک» آمدم کمک‌ها شدت یافت. از طریق «فرمول یک» خیلی‌ها با من آشنا شدند و این برنامه موجب تقویت وگستردگی شبکه اجتماعی ما برای کارهای عام‌المنفعه شد.»

او افزود: «همین گستردگی ارتباط، موجب افزایش دامنه کاری من شد. ما نیت کرده بودیم تعداد ویلچرهای تأمینی به عدد هزار برسد، اما اکنون تعداد آن از دو هزار ویلچر هم گذشته است. شاید این بخش از صحبت های من در بایگانی برنامه «فرمول ‌یک» باشد؛ من آن سال گفتم روزی را می‌بینم که بخواهم ویلچر برقی بدهم. این ویلچر خیلی گران است ولی ما تا الان ۶ عدد از این دستگاه را تهیه کرده‌ایم. برای خانواده معلولان به دلیل افزایش اجاره خانه و ناتوانی مالی‌شان، چند خانه گرفتیم. زندانی آزاد کردیم و خیلی کارهای دیگر انجام دادیم.»

آقای ویلچر درباره حفظ آبروی افراد گفت: «در فرهنگ قدیم ما بود که کار خیر را برای حفظ آبروی فرد پنهان می‌کردند اما آن زمان نیازمندان کمتر بودند. من که در بطن جامعه و با قشر ضعیف قرار دارم، می‌گویم آن دوره گذشت. بگذار بگویند ریاکاری است، اما اگر با ریا کردن، دلی را شاد و لبی را خندان کنیم، چه ایرادی دارد. اگر رونمایی از کار خیر و رسانه‌ای کردن نباشد ما چگونه کمک جمع کنیم؟ مخصوصاً در این برهه زمانی‌ که اوضاع اقتصادی، خیلی وخیم است.»

رضا رمضانی: «با این وخامت اقتصادی ما همچنان کار خود را با قدرت بیشتر انجام می‌دهیم و این به دلیل معرفی ما و اعتباری است که پیش مردم داریم. ان‌شاءالله که بتوانیم این اعتبار را حفظ بکنیم.»

رمضانی ادامه داد: «گستره کار این‌قدر زیاد است که ناچار از اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کردن این قضیه هستیم. با این حال من باید از نیازمندانی که به من پیام می‌دهند اما به دلیل وسع محدودم شرمنده‌شان می‌شوم عذرخواهی‌کنم. من کارمندم به‌خاطر همین برای کمک کردن به همه محدودیت‌هایی دارم. درخواست‌ها خیلی بالا رفته ‌است و ما خیلی شرمنده‌ایم.»

این خیر گفت: «برنامه «فرمول‌ یک»، یک نوع فرهنگ‌سازی بود. اگر این برنامه ادامه پیدا کند و اشخاصی که در حال انجام کارهای بزرگی هستند در آن حاضر شوند خودش یک فرهنگ سازی به حساب می‌آید. ما خیرهای زیادی داریم و هر چیزی که بتواند به کار آنها کمک کند خوب است. برنامه «فرمول‌یک» خوب پیش ‌رفت. امیدوارم همچنان خوب پیش برود و بتوانند مخاطب بیشتری جذب کنند.»

رمضانی تشریح کرد: «برنامه «فرمول یک» و انتخاب چهره مردمی سال انگیزه‌ای برای نیکوکاران است تا بهتر کار کنند. رقابتی که بین خیرین وجود ندارد. چون همه ‌ما با یک اصل جلو می‌رویم. این طرح موجب دیده شدن کار خیرین می‌شود و به دیگران آموزش کار خیر می‌دهد. الان در شهرستان‌ها افراد زیادی در زمینه تامین ویلچر فعالیت دارند که من با آن‌ها ارتباطی نداشتم، اما با برنامه «فرمول یک» با هم رابطه داریم. این باعث خوشحالی من است که کار من تکثیر شده. به لطف «فرمول یک»، من که غیر از ارومیه و آذربایجان برای اهدای ویلچر کل ایران را رفتم حالا نماینده پیدا کردم و دیگر برای اهدای ویلچر در شهرهای دیگر نیازی به حضورمن نیست. بچه‌های همان شهر زحمت اهدای ویلچر را می‌کشند.»

او در پایان گفت: «این تاثیر رسانه و یک برنامه تلویزیونی است که موجب گسترش کار خیر شده است. حالا در شهرهای دیگر هم کمک‌رسانی می‌کنیم و ‌فقط در تهران تمرکز نداریم. این باعث می‌شود که فرهنگ کار خیر جا بیفتد و مردم هم بیشتر یاد بگیرند.»

«فرمول یک» با معرفی ۱۰ چهره برتر سال ۱۴۰۰ از ۲۲ اسفند تا ساعاتی پس از تحویل سال ۱۴۰۱ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

۵۸۲۴۵

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا