سمنان

بررسی چگونگی برگزاری آیین های نکوداشت چهره های فرهنگی، ادبی و هنری در انجمن آثار و مفاخر استان سمنان

بررسی چگونگی برگزاری آیین های نکوداشت چهره های فرهنگی، ادبی و هنری در انجمن آثار و مفاخر استان سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، در این نشست که با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای این اداره کل و سایر اعضا در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزار شد در خصوص برنامه های نکوداشت پروفسور اعوانی چهره ماندگار فلسفه ایران، مرحومه عصمت اسماعیلی استاد فقید دانشگاه سمنان و از چهره های ادبی، خسرو به آیین هنرمند سفال و سینمای جوان و نصرت الله نوحیان شاعر سمنانی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست طرحهای مربوط به نکوداشت این چهره های ادبی، هنری و فرهنگی سمنان با توجه به اهمیت و چایگاه این افراد ارائه شد و در خصوص برخی از این چهره ها تصمیم گیری و برخی نیز موکول به نشست های بعدی و ارائه طرح تفصیلی شد.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست، تجلیل از چهره ها و افراد تاثیر گذار را از برنامه های این اداره کل بیان کرد و بر لزوم مشارکت و همکاری سایر دستگاهها در این خصوص تاکید کرد.

وی یادآور شد: برگزاری مراسم نکوداشت آیت العظمی شاهرودی در قم و نیز تعدادی از چهره های فرهنگی شهرستان دامغان در قالب مصوبات انجمن آثار و مفاخر استان سمنان تا پایان امسال در برنامه برگزاری قرار دارد.

در نشست انجمن آثار و مفاخر سمنان در خصوص پروفسور غلامرضا اعوانی رئیس انجمن حکمت و فلسفه مقرر شد کتاب مجموعه آثار و مقالات ایشان چاپ و در مراسمی با هدف تجلیل از این چهره ماندگار رونمایی و از ایشان تجلیل شود.

این برنامه قرار است به مناسبت سالروز هشتادمین سالگرد تولد پروفسور اعوانی برگزار شود.

همچنین در خصوص مرحومه عصمت اسماعیلی عضو فقید هیات علمی دانشگاه سمنان نیز مصوب شد تا با همکاری دانشگاه سمنان کتابی که در دست چاپ است رونمایی و شماره آتی فصل نامه فرهنگ قومس به این شخصیت علمی اختصاص یابد و در مراسمی از این مرحومه به پاس خدمات گسترده ایشان تجلیل شود.

در خصوص نصرت الله نوحیان (نوح سمنانی) که متولد 1310 سمنان است نیز مقرر شد قبل از برگزاری نکوداشت سلسله نشست هایی از جمله با نشست های تخصصی، ارائه مقالات و … برگزار و نسبت به معرفی ایشان اقدام و سپس در نشست های بعدی انجمن مفاخر استان در خصوص برگزاری نکوداشت با مشارکت و همکاری سایر دستگاهها از جمله انجمن های مرتبط با زبان سمنانی اقدامات لازم صورت گیرد.

خسرو به آیین هنرمند و استاد سفال و نیز سینمای جوان از دیگر چهره های هنری سمنان بود که در این نشست در خصوص بزرگداشت وی بحث و تبادل نظر و مقرر شد طرح تفصیلی چگونگی برگزاری این همایش و دستگاههای مشارکت کننده در نشست های آتی بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شود.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا