اخبار استانها

بررسی طرح توسعه و ساماندهی میدان امامزادگان دوخاتون(س)

بررسی طرح توسعه و ساماندهی میدان امامزادگان دوخاتون(س)

به گزارش خبرگزاری recive استان چهارمحال وبختیاری، محمدتقی جاپلقی در این جلسه اظهارداشت: طبق گفته کارشناسان راه و شهرسازی طرح مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده است بنابراین اقدامات جهت طراحی در اسرع وقت باید صورت پذیرد.

وی افزود: سطح کار در میدان امامزادگان قابل قبول نیست و چشم‌انداز تعریف شده برای میدان امامزادگان دو خاتون(س) باید هم‌تراز با مکان‌های زیارتی باشد و یک فضای معنوی در قلب شهر ایجاد شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: همه دستگاه‌های متولی باید در میدان کار حاضر شوند تا بتوان یک پروژه شاخص در شهر به بهره‌برداری برسد.

جاپلقی با بیان اینکه طرح محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) از طرح‌های مهم بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، گفت: این طرح به منظور حفاظت از بنای تاریخی مسجد اتابکان با ۸۳۰ سال قدمت به عنوان قدیمی‌‎ترین مسجد استان اجرایی می‌شود.

علیرضا جیلان سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: از لحاظ دینی و مذهبی و تاریخی این قسمت از شهر که امامزادگان هستند باید حفظ گردد، ضمن آنکه باید به توسعه آن نیز کمک شود.

جیلان ادامه داد: میراث فرهنگی آمادگی دارد تا در راستای اجرای این پروژه همکاری لازم را با سایر دستگاه‌های متولی به عمل آورد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: جلوگیری از تردد خودروها با هدف پرهیز از آسیب رساندن به بناهای تاریخی این بخش از شهر و ایجاد فضای بیشتر پیاده‌روی مناسب و همگون با بافت تاریخی برای شهروندان از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح کف‌سازی و محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در ادامه جلسه گفت: پیگیری‌های لازم برای توسعه محوطه امامزاده دو خاتون(س) شهرکرد انجام شده است اما تا زمانی که طرح بازآفرینی شهری نهایی نشود، کار عمرانی آغاز نخواهد شد.

امیری بیان کرد: در این طرح محیط اطراف امامزاده مذهبی خواهد شد که برنامه‌های خوبی برای این طرح در نظر داریم

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا