آذربایجان غربی

برخورد جدی با اراذل در دستور کار دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، در مراسم تکریم و معارفه دادستان بوکان، به اهمیت برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم تاکید و اظهار داشت: برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، شامل اراذل و اوباش نبوده و برخورد جدی با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

وی در ادامه به اهمیت استفاده از نهادهای میان‌جیگری در کاهش ورودی پرونده‌ها، ادامه داد: افزودن شعب رسیدگی و قاضی راهکار مناسبی برای رسیدگی به انبوه پرونده‌های ورودی نیست و باید به سمت و سوی نهادهای میان‌جیگری و پیشگیرانه با استفاده از افراد متنفذ و ریش سفیدان برای کنترل ورودی پرونده به محاکم می‌باشد.

رییس دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: منشأ بسیاری از جرایم بیکاری و عدم آموزش مهارت‌های اجتماعی همچون کنترل خشم است، از این رو باید از ظرفیت دستگاه قضایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اشتغالزایی در جامعه استفاده کرد و نیز نهادهای مرتبط با آموزش مهارت‌های اجتماعی یک سری از مفاهیم و مهارت‌ها را برای جوانان آموزش دهند.

مجیدی دادستان ارومیه نیز در این آیین با تاکید بر تحول‌گرا بودن دستگاه قضا که خواسته ریاست معظم قوه قضائیه است، گفت: لازمه تحول‌گرا بودن دستگاه قضایی آسیب شناسی است.

وی ادامه داد: دادستان باید به صورت عملیاتی در میدان باشد و امروز مقوله اراذل و اوباش در نظام اجتماعی جایگاهی ندارد و بر خورد با این افراد باید عبرت آموز باشد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا