اخبار ورزشی

ببینید| اخراج هر دو مهاجم تیم ملی ایران در ۲۴ ساعت/ به طارمی خیانت نکنیم!

خبرورزشی –

سردار آزمون فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر روسیه را درخشان آغاز کرد و در سه هفته ابتدایی ۴ گل به ثمر رساند و دو مسابقه پس از آن هم یک گل دیگر زد، طی یک‌ماه اخیر در رقابت‌های ملی و باشگاهی در باز کردن دروازه حریفان ناکام بوده که این روند دیشب نیز برای او تداوم داشت.

سردار آزمون در مسابقه امروز زنیت سنت‌پترزبورگ در ورزشگاه گازپروم آرنا مقابل سوچی انگیزه زیادی برای ثبت ششمین گل فصل خود داشت که در دقیقه ۳۹ روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین و پاس در عمق آرتم زیوبا با ضربه سر با تکل بلند دروازه حریف‌شان را باز کرد تا طلسم هفته‌های اخیرش را بشکند، اما خوشحالی او فقط دو ثانیه ادامه داشت!

زنیت پس از ۹ هفته شکست‌ناپذیری در لیگ برتر روسیه، در دهمین مسابقه فصل نیز به دنبال ادامه دادن به این روند با گلزنی سردار آزمون بود، اما داور بازی گل این تیم را مردود اعلام کرد.

کف پای آزمون در زمان ثبت گل اول این مسابقه، برخوردی با شکم سوسلان ژانائف، دروازه‌بان سوچی داشت که در این صحنه داور گل را مردود و به مهاجم ایرانی زنیت کارت زرد نشان داد، اما لحظاتی پس از آن با اعلام یک پیام در گوشی داور، او به کنار زمین رفت و از VAR استفاده کرد تا پس از بازبینی ویدئویی، رنگ کارت را عوض کرده و سردار را اخراج کند.

لحظه اخراج سردار آزمون در این مسابقه را ببینید:

آزمون در شرایطی پیش از اردوی تیم ملی و در آستانه مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی برابر امارات و کره جنوبی کارت قرمز مستقیم دریافت کرد که دو شب گذشته نیز مهدی طارمی، زوج او در ایران در جریان مسابقه پورتو برابر پاسوس فریرا پس از دریافت دو کارت زرد از زمین اخراج شد تا در کمتر از ۲۴ ساعت، هر دو ستاره خط حمله ایران در فوتبال اروپا کارت قرمز بگیرند.

رسول بهروش در روزنامه همشهری به اخراج مهدی طارمی پرداخته و در بخش‌هایی از یادداشتش نوشته است: شنبه‌شب در لیگ پرتغال پورتو میزبان تیم پاکوش (یا پاسوس) بود و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. اتفاق ویژه این بازی برای ما برخلاف همیشه گلزنی مهدی طارمی نبود بلکه اخراج این بازیکن به‌دلیل دریافت ۲ کارت زرد بود که در صدر اخبار قرار گرفت.

مهدی که یک کارت زرد داشت، در آخرین ثانیه‌های بازی در محوطه جریمه حریف سرنگون شد. داور اما نه‌ تنها اعتقادی به پنالتی نداشت، بلکه کارت زرد دوم را به اتهام تمارض به او داد و ستاره تیم ملی ایران را از زمین اخراج کرد. به این ترتیب طارمی بازی بعدی پورتو را هم از دست داد که این موضوع باعث خشم و عصبانیت هواداران از دست داور شد.

طبیعتا در این شرایط سؤال مهم این است که آیا تصمیم داور برای دادن کارت زرد دوم به طارمی درست بود؟

لحظه اخراج طارمی در این بازی را در ویدیوی زیر ببینید:

تصاویر تلویزیونی بسیار واضحی در دسترس است و همین تصاویر به وضوح نشان می‌دهد مهدی طارمی دایو کرده است. او البته استاد پنالتی گرفتن است و اغلب خطاهایی هم که از مدافعان می‌گیرد، کاملا قانونی و درست به‌نظر می‌رسد. این بار اما محاسبات این بازیکن اشتباه بود و به راحتی آب خوردن می‌شود فهمید مدافع حریف روی طارمی خطا نکرده است.

کافی است یک لحظه فراموش کنیم او هموطن ماست و صحنه را به چشم توقف یک بازیکن غریبه در محوطه جریمه ببینیم؛ در این صورت به‌احتمال فراوان به داور حق خواهیم داد که با کارت زرد به استقبال فوروارد متمارض برود.

تازه فراموش نکنیم در پرتغال سیستم کمک‌داور ویدئویی هم وجود دارد و چند داور با بازبینی تصاویر به قاضی میدان کمک می‌کنند. در این مورد هم اگر او اشتباهی کرده بود، حتما از بیرون میدان تصمیمش را اصلاح می‌کردند.

پورتو این بازی را برده و غیبت طارمی در مسابقه بعدی هم آنقدرها مهم نیست. اینکه ما تمارض او را پنالتی بدانیم و بیهوده حق را به مهاجم کشورمان بدهیم، تنها نتیجه‌اش این است که مهدی از اتفاقی که رخ داده درس نمی‌گیرد و فردا همین رفتار را تکرار می‌کند.

فرض کنید او در یک مسابقه مهم انتخابی یا اصلا مرحله نهایی جام‌جهانی همین رفتار را انجام بدهد و اخراج شود؛ چه بر سر تیم ملی خواهد آمد؟

طارمی تبدیل به یک بازیکن بزرگ بین‌المللی شده است. کاش با سرپوش گذاشتن روی معدود اشتباهاتش، به او خیانت نکنیم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا