اجتماعی

با ورود سامانه جدید از فردا آسمان این استان‌ها برفی و بارانی می‌شود

با ورود سامانه جدید از فردا آسمان این استان‌ها برفی و بارانی می‌شود

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام و در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است.

وی افزود: پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. در نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان بارش شدت خواهد داشت. بعدازظهر در جنوب غرب وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) بتدریج از ابرناکی و بارش در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره فعالیت سامانه در غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس، بوشهر و کرمان، اصفهان، یزد و منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور خواهد بود. بارش در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در برخی مناطق نوار شرقی، شرق اصفهان و فارس همچنین در سواحل شمالی بارش باران و برف گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج این سامانه در اواخر وقت از شرق کشور خارج خواهد شد. دوشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) نیز وزش باد و بارش پراکنده در نوار شرقی و سواحل شمالی کشور رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهارکرد: از روز جمعه تا روز یکشنبه (۲۲ تا ۲۴ بهمن‌ماه) در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دمای ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و کاهش موقتی دما در حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس در بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه (۲۲ و ۲۳ بهمن‌ماه) و دریای عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن ماه) قسمتی ابری همراه با  غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۲ بهمن ماه) قسمتی ابری و غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و۲۱ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۵  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷-  و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا