خوزستان

با شیب آرام افزایشی بیماری کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان مواجهیم

با شیب آرام افزایشی بیماری کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان مواجهیم

شکرالله سلمان‌زاده، امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار recive از آبادان به برگزاری ستاد استانی مبارزه به کرونا اشاره کرد و گفت: مصوبات اخیر به این صورت است که فعالیت تمام مراکز آموزشی اعم از دولتی و غیر دولتی باید غیرحضوری باشد.

او از عدم تعطیلی بازار خبر داد و افزود: هیچگونه تعطیلی فعلا قرار نیست صورت بگیرد و فقط به دنبال نظارت هوشمند هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی صاحبان اصناف و مراکز تجاری و خرید، تصریح کرد: صاحبان این اماکن از همه کسانی که به آنها مراجعه می‌کنند بخواهند که مقید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

سلمان زاده بیان کرد: با فرمانداران منطقه صحبت می‌شود تا نظارت بر بازار تشدید شود و نظارت هوشمندی که مدنظر استاندار است به خوبی رعایت شود.

وی به رنگ بندی کرونایی قرمز و نارنجی شهر شادگان اشاره کرد و ابراز داشت: تعریف رنگ های قرمز و نارنجی تغییر کرده است، قبلا رنگ‌بندی براساس موارد بستری اطلاع‌ رسانی می‌ شد اما با توجه به شیب ابتلای این روزها، موارد سرپایی نیز در تغییر رنگ ها لحاظ می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه اکنون با یک‌ شیب آرام افزایشی بیماری کرونا در منطقه مواجه هستیم، گفت: اگر مردم همکاری کنند با بحرانی جدی مواجه نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: لازم است مردم ۴ دستورالعمل اصلی که استقاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، عدم حضور در تجمعات و شرکت در گردهمایی‌های خانوادگی است را کماکان رعایت کنند.

سلمان زاده، سرعت واکسیناسیون را در منطقه جنوب غرب خوزستان را بسیار پائین خواند و خاطر نشان کرد: متاسفانه علیرغم تاکیدات بسیار هنوز هم سرعت تزریق واکسن در منطقه ما پائین است، لذا مردم عزیز بدانند که تزریق دوز سوم به اندازه زیادی از ابتلای شدید به کرونا جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۹۰ درصد کسانی که در روزهای گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند یا هیچ واکسنی نزده اند و یا در تزریق دوز سوم تعلل کرده بودند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا