اخبار ورزشی

با سرمربی تیم ملی بسکتبال در آغاز راه؛ از بازگشت کامرانی تا دعوت نشدن دو رگه‌ها

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره اول انتخابی جام جهانی بسکتبال از فردا زیر نظر سرمربی جدید تیم ملی یعنی مصطفی هاشمی آغاز می‌شود.

برای این اردو 18 بازیکن دعوت شدند که مصطفی هاشمی فلسفه دعوت این نفرات به اردو را در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد.

فارس: بحث‌های زیادی در مورد نفرات دعوت شده به اردو به وجود آمده است، آیا این لیست ماحصل لیگ برتر است؟

من همه بازی‌های لیگ را در سالن بودم و همه بازیکنان را زیر نظر داشتند. مسئولیت خطیری روی دوش من بوده و حق‌الناس است. شاید اشتباهی هم سهوی بوده باشد، اما سعی کردم به حداقل برسانم و کسانی را که شایسته بودند با توجه به انتظارات خانواده ها و جامعه بسکتبال دعوت کنم.

فارس: بازگشت مهدی کامرانی و اصغر کاردوست هم پس از سال‌ها باعث تعجب شد.

وقتی شما تیم ملی بزرگسالان کشور را در اختیار دارید، همه مردم و جامعه بسکتبال از شما برد می‌خواهند. ما باید یک توازنی بین مطالبات مردم، جامعه ورزش و خانواده بسکتبال و نتایجی که کسب می‌شود، ایجاد کنیم. ما باید بدنه تیم ملی را برای پیروزی حفظ کنیم. از طرف دیگر باید کم کم جوانها تزریق شوند و تغیر نسل صورت بگیرد. در این لیست سعی کردیم بدنه تیم ملی برای برد حفظ شود و نفرات جوانتر هم تزریق شوند. مهدی کامرانی و کاردوست هم از بعد فنی حتما یک شرایطی داشته‌اند که دعوت شده‌اند. در غیاب حامد ما به یک بازیکن سنتر نیاز داریم که سنگینی بازیکنی را برای ما نگهدارد و کاردوست می‌تواند این کار را بکند. 

فارس: سن کامرانی برای پست گارد خیلی بالا نیست؟

تیم ملی در این چند سال در پست یک و بازی سازی و گرفتن تصمیمات درست یک مقدار اذیت شده است و کامرانی به دلیل سطح بالای بازی اش می‌تواند کمک کند و همه نفرات را در زمین مدیریت کند. دعوت او کاملا فنی بوده است.

فارس: پس با این شرایط یخچالی به پست 2 باز می‌گردد؟

بهنام بهترین بازیکن پست 2 ایران است و باید در پست خودش بازی کند. به همین خاطر ما احتیاج داشتیم گاردی بیاوریم که تمام بازیکنان به خصوص بهنام را حمایت کند.

فارس: سینا واحدی به عنوان پدیده شناخته می‌شد، اما در لیست شما قرار نگرفت؟

او یک مسئله انضباطی دارد که فدراسیون ترجیح داد که در این اردو نباشد و بعد از رفع این مسئله و تمرینات بهتر در پنجره‌های بعدی مدنظر ما قرار خواهد گرفت. 

فارس: چند بازیکن جوان هم در لیگ بودند که خوش درخشیدند، اما دعوت نشدند.

به هرحال در لیست 18 نفره نمی‌توانیم همه نفرات را دعوت کنیم.  روی این لیست خیلی وقت گذاشتیم که این موضوع را خوب مدیریت کنیم و شایسته سالاری وجود داشته باشد. تمام تلاشم را کردم که این کار خروجی بدی نداشته باشد. مهم تیم ملی است نه فرد.

فارس: حامد حدادی و صمد نیکخواه وضعیت شان چگونه است؟

حامد به خاطر حضور در چین نمی‌تواند بیاید و صمد هم به دلیل مسائل شخصی فعلا فرصت بازی ندارد. ما پارسا فلاح را هم مدنظر داشتیم، اما ظاهرا برای تحصیل به خارج از کشور رفته است.

فارس: دو رگه ها‌ در این چند سال اخیر همیشه دعوت شدند، حالا در این اردو نیستند.

معیار ما برای دعوت حضور در بازی ها بوده است بازیکنی که در تیمش بازی نکند و در چرخه نفرات اصلی نباشد، یقینا دعوت نمی‌شود. از سوی دیگر نباید از لفظ دو رگه ها استفاده کنیم. بازیکنی که پاسپورت ایرانی می‌گیرد یعنی از تمام حقوق به عنوان شهروند ایرانی باید بهره مند باشد. در هر حال کسی دعوت می‌شود که ابتدا بازی کن دو دوم شایسته حضور در تیم ملی باشد.

فارس: به بازی با بحرین هم برسیم، آنها از مربی و بازیکن آمریکایی بهره می‌برند.

من به این مسائل اهمیت نمی‌دهم و دغدغه مان مربی و بازیکن آمریکایی حریف نیست. ابتدا باید داشته های خودمان را بولد کنیم. ما خودمان نیروی انسانی شاخص داریم که بهترین های آسیا هستند و ابتدا باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم،‌ نه اینکه اول بخواهیم ببینیم تیم حریف چه دارد و ندارد. در کل بحرین نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده است و تیم خوبی دارد. من بازی های آخر آنها را دیده ام و سعی می‌کند بسکتبال را خوب بازی کند، اما مطمئنا بازیکنان ایران آنقدر شایستگی دارند که مسابقه را ببرند و آنطور که ما دلمان می‌خواهد بازی را اداره کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا