یزد

بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار یزد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار اظهار کرد: بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار می‌تواند در بحث نظارت، پایش و برخورد سریع و به موقع دستگاه‌های انتظامی و امنیتی جهت شناسایی، دستگیری و تأمین نظم و امنیت در جامعه بسیار موثر باشد.

وی افزود: در این بانک اطلاعاتی باید پرونده کامل شخصیت مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار بارگذاری و دسترسی از آن در اختیار قضات نیز قرار گیرد تا در صدور احکام به سابقه متهمان نیز توجه جدی شود.

رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به حوادث اخیر در این استان گفت: باید در خصوص متهمان جرائم نوظهور نیز با توجه به ابعاد مختلف پرونده تحقیقات جامع و کامل صورت گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان با اشاره به فراگیری حضور در فضای مجازی به سبب شرایط حاضر، تصریح کرد: باید علاوه بر فضای حقیقی، فضای مجازی نیز با هدف پیشگیری از جرم، مورد رصد قرار گیرد.

دهشیری گفت: باز بودن امکان جستجو در بستر فضای مجازی همانقدر که می تواند مفید باشد اما ولنگاری این حوزه برای برخی از گروههای سنی پایین و افراد مریض و معلوم الحال مخرب است که به دنبال آن آسیب های بسیاری دامن جامعه را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های علم و تکنولوژی به ویژه گسترش دسترسی به فضای مجازی در کنار تمام تسهیلات و امکاناتی که برای بشر به وجود آورده، مخاطراتی را نیز به همراه دارد که باید با ارتقاء سواد رسانه و نظارت بر خانواده بر این مخاطرات فائق آمد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، قدرت نمایی و سلب آرامش و تهدید شهروندان را شاخصه اراذل و اوباش ذکر و خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت و آرامش برای عموم جامعه رسالتی است که بر عهده حاکمیت است و اجازه نخواهد داد تا افرادی از طریق فضای مجازی و حتی حضوری بر این نظم و امنیت و آرامش خلل ایجاد نمایند.

انتهای پیام/الف/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا