اخبار ورزشی

بازگشت ایران به صدر رنکینگ آسیا با پیروزی مقابل لبنان

بازگشت ایران به صدر رنکینگ آسیا با پیروزی مقابل لبنان

به گزارش خبرگزاری recive؛ تیم ملی فوتبال کشورمان که با شکست مقابل کره جنوبی، صدر آسیا در رنکینگ فیفا را از دست داده بود، با پیروزی مقابل لبنان و با توجه به توقف ژاپن مقابل ویتنام، بار دیگر جایگاه خود را پس گرفت.
تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از دیدار با کره جنوبی 1572.89 امتیاز داشت که با توجه به شکست مقابل در سئول 13.70 امتیاز منفی گرفت و 1559.19 امتیازی شد، در شرایطی که ژاپن توانست با پیروزی مقابل استرالیا 11 امتیاز مثبت کسب کند و با 1560.82 امتیاز و 1.63 امتیاز بیشتر از ایران صدرنشین قاره آسیا شد. این مسئله شانس ایران را برای رسیدن به سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی کمتر کرد، چرا که ژاپن شانس بیشتری پیدا کرده بود، اما باز شرایط متفاوت شد.
ژاپن امروز در دیداری غیرقابل پیش‌بینی مقابل ویتنام به تساوی رسید که این نتیجه باعث شد، 7.37 امتیاز منفی برای این تیم محاسبه شود و امتیازاتش به 1553.45 کاهش یافت. در حالی که ایران با پیروزی مقابل لبنان مثبت 5.3 امتیاز گرفت تا 1564.49 امتیازی شود و بدون توجه به نتیجه دیدار امارات – کره جنوبی و صدرنشینی در گروه A با 11.04 امتیاز اختلاف نسبت به ژاپن، بار دیگر به صدر رنکینگ قاره آسیا رسید.
حالا ایران شانس بیشتری خواهد داشت تا در سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی قرار بگیرد، در صورتی که سه اتفاق از پنج اتفاق احتمالی رقم بخورد. با حضور آمریکا یا مکزیک در پلی‌آف بین قاره‌ای، حذف احتمالی پرتغال مقابل مقدونیه شمالی که موفق به حذف ایتالیا شد، حذف شدن سوئد توسط لهستان و حذف سنگال توسط مصر، پنج احتمالی است که در صورت رقم خوردن سه احتمال هم، ایران را راهی سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
ببینید | به علی دایی رحم کنید!
ممانعت از ورود بانوان بلیت به دست به ورزشگاه
اعلام ترکیب ایران مقابل لبنان/ بازگشت “بیرو” به دروازه
251254

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا