اقتصادی

بازار ارز بهم ریخت/ دلار کانال عوض کرد

بازار ارز بهم ریخت/ دلار کانال عوض کرد

بازار ارز تهران روز پنجشنبه گذشته شاهد افت و خیز چشمگیر قیمت دلار  نبود. این اسکناس آمریکایی در روز یاد شده ۶۰ تومان بالا رفت و با ۲۵ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد.  این نوسان محدود در حالی اتفاق افتاد که برخی از گمانه زنی ها  حکایت از احتمال به توافق رسیدن مذاکرات هسته ای در هفته جاری را داشت.  

 پیش بینی قیمت دلار از مسیر مذاکرات برجام

اما روز گذشته با خبر توقف موقت مذاکرات برجام  از سوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بازار ارز بهم ریخت و نرخ دلار یک کانال بالا تررفت. برخی از معامله گران بازار دلار ایران می گفتند که مذاکرات  برجام با در خواست دقیقه نودی روسیه به زمین سفت رسیده و احتمال رسیدن به توافق به این زودی ها دور از انتظار است.  

اما عده ای دیگر از بازیگران بازار ارز تهران معتقد بودند که این توقف  موقت بوده و به معنای شکست قطعی مذاکرات نیست. آنها می گفتند که مذاکرات به زودی اغاز می شود  و بازار پس از التهابی مقطعی به دوران احتیاط حرکت خواهد کرد.  

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ چگونه پیش بینی کرده اند؟  

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  شب گذشته با ۷ هزار  ۷۰ تومان معامله شد که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته ۵۰ تومان  رشد کرده بود.   بنابراین از مسیر قیمت درهم ، نرخ دلار  امروز  صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب  با ۲۶  هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد.   این قیمت نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  چهارشنبه شب ۶۳۰ تومان بالا رفته بود. قیمت دلار در معاملات پشت خطی  چهار شنبه شب بر روی ۲۵ هزارو ۷۹۰  تومان قرار داشت.  بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب با ۲۵ هزار و ۵۱۰  تومان معامله شد که نسبت به قیمت چهار شنبه شب ۶۸۰ تومان  رشد را نشان می دهد. چهار شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی ۲۴ هزار و ۸۳۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  شنبه ۲۱ اسفند صعود می کند

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا