اجتماعی

بارش باران در آسمان شرق و غرب کشور

بارش باران در آسمان شرق و غرب کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز ( ۹ اسفندماه) در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط سه‌شنبه(۱۰ اسفندماه) در نواحی شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) در اکثر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود و از بعدازظهر در نواحی شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و پنجشنبه(۱۲ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب و جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز جمعه(۱۳ اسفندماه) گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و فعالیت آن علاوه بر نواحی ذکر شده در سواحل دریای خزر، مرکز، شرق، شمال شرق و همچنین شمال استان‌های بوشهر و فارس ادامه خواهد داشت. در این روز به دلیل افزایش شیو فشاری و تغییر توده هوا روی کشور برای اکثر مناطق کشور وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۱ و ۱۲ اسفندماه) در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و جمعه (۱۳ اسفندماه) کاهش ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود همچنین جمعه(۱۳ اسفندماه) در نواحی شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش ۶ تا ۸ درجه دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه ( ۹ و ۱۰ اسفندماه) نیمه شرقی خلیج فارس و از پنج شنبه (۱۲ اسفندماه) تا پیش از ظهر جمعه(۱۳ اسفندماه) نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ اسفندماه) کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد  با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ اسفند ماه) بندرعباس و با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و همدان با دمای ۲- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا