سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

این نوشیدنی گرم باعث طولانی شدن عمر می‌شود

زمان انتشار: 2 ژوئن 2022 ساعت 10:24

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 417922

زمان مطالعه: 4 دقیقه

این نوشیدنی گرم باعث طولانی شدن عمر می‌شود

این نوشیدنی گرم باعث طولانی شدن عمر می‌شود

بر اساس داده‌های به دست آمده از بیش از ۱۷۱ هزار شرکت کننده بریتانیایی فاقد بیماری قلبی یا سرطان، افرادی که هر مقدار قهوه شیرین نشده می‌نوشند، ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر از افرادی که قهوه مصرف نمی‌کنند، با مرگ زودهنگام روبرو هستند.

محققان دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو چین دریافتند حتی افرادی که قهوه خود را با شکر مصرف می‌کنند، فوایدی برای سلامتی شأن وجود دارد.

بر اساس یافته‌های بدست آمده، مصرف کنندگان قهوه شیرین که به طور متوسط ۱.۵ تا ۳.۵ فنجان در روز می‌نوشند، ۲۹ تا ۳۱ درصد کمتر در طی هفت سال پیگیری نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

شرکت کنندگان به طور متوسط به مدت هفت سال تحت نظر بودند تا ببینند آیا نوشیدن قهوه بر خطر کلی مرگ و همچنین خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی تأثیر می‌گذارد یا خیر.

محققان دریافتند که قهوه شیرین نشده خطر مرگ شرکت کنندگان را بدون توجه به مقدار مصرف آنها کاهش می‌دهد، و قهوه شیرین حداکثر فایده را در صورت مصرف حدود ۲.۵ تا ۳.۵ فنجان در روز دارد.

قهوه شیرین تا زمانی که فرد کمتر از ۴ فنجان در روز بنوشد، مفید است. افرادی که بیش از ۴.۵ فنجان قهوه شیرین در روز می‌نوشند، اندکی خطر مرگ زودهنگام در آنها افزایش می‌یابد.

محققان دریافتند قهوه شیرین یا تلخ، همواره خطر مرگ ناشی از علل خاص مانند سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

نظریه‌های مختلفی در مورد خواص قهوه وجود دارد.

به گفته محققان، قهوه حاوی نزدیک به ۱۰۰۰ ترکیب گیاهی است که بیشتر آنها هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است. قهوه مواد مغذی مانند ویتامین‌های B، پتاسیم و ریبوفلاوین را که برای سلامتی ضروری هستند، تأمین می‌کند.

همچنین ثابت شده است که قهوه هوشیاری، حافظه و عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد.

قهوه حاوی اسیدهای کلروژنیک است که اثر ضد انعقادی در خون دارد. از اینرو به طور بالقوه می‌تواند از حملات قلبی یا سکته مغزی ناشی از لخته خون جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

برای کنترل فشارخون بالا چه چیزهایی بخوریم؟

پنج قانون غذایی برای تقویت سلامت روان

۲۳۳۲۳۱

مجله خبری recive.ir

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آتش‌سوزی در خیابان انقلاب تهران 8 ماه پیش
  • دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قانون منع فعالیت ایرانیان دو تابعیتی تحمیل انگلیس است! 8 ماه پیش
  • تمام مدارس این شهر فردا (۲۶ مهر) تعطیل شد 8 ماه پیش
  • عذرخواهی این زن برای تجاوز و قتل دختر ۱۲ ساله 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور