اخبار ورزشی

این تیم ملی، من را یاد همان تیمی می اندازد که به جام جهانی آرژانتین صعود کرد/ این دو بازیکن به امارات گل می زنند

خبرورزشی –

در آستانه دیدار تیم‌های ملی فوتبال کشورمان و تیم ملی امارات در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شاگردان دراگان اسکوچیچ باید در دبی به مصاف تیم فوتبال امارات بروند. غفور جهانی مهاجم تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفتگو با خبر ورزشی، درباره شرایط تیم ملی ایران برای بازی مقابل امارات حرف زد:

شرایط تیم ملی ایران برای رویارویی مقابل امارات را چطور ارزیابی می کنید؟

تیم ما با توجه به در اختیار داشتن لژیونرهای خوبی که داریم به اضافه نفرات خوب داخلی، یک تیم خوب، منسجم و با انگیزه است که فوتبال را به خوبی بازی می‌کند و بعید می‌دانم مقابل امارات مشکل خاصی داشته باشد.

بازی های اخیر تیم ملی مقابل سوریه و عراق را دیدید؟

بازی مقابل سوریه که تقریبا راحت بود. اما دیدار با عراق که یک تیم ریشه‌دار است خیلی خوب بود. آن هم با آن نتیجه درخشان که فکر می کنم یکی از بهترین نتایج تیم ملی ما مقابل عراق محسوب می‌شود. به هر حال نفراتی که در حال حاضر در تیم ملی هستند مرا به یاد همان تیمی می‌اندازد که در المپیک آسیایی تهران بازی کردیم و بعد هم آن تیم به المپیک مونترال و سپس به جام جهانی آرژانتین رفت. انسجام این تیم ملی شبیه به همان تیم آن سال آرژانتین است.

شما مهاجم سابق تیم ملی بودید. وضعیت خط حمله مان را چطور می بینید؟

بدون تعارف باید گفت یکی از بهترین خط حمله های حال حاضر آسیا متعلق به تیم ملی ایران است. ما در چند سال اخیر هم چنین خط حمله ای نداشتیم. تعدادی بازیکنان نخبه و سطح بالا در ترکیب تیم ملی هستند که فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی با توجه به حضور این سه مهاجم همیشه مجبور است یکی از آنها را به سختی در ترکیب بگنجاند.

منظورتان از سه مهاجم چه نفراتی هستند؟

مهدی طارمی و سردار آزمون که مهاجمان اصلی هستند ولی جهانبخش نیز فوق العاده خوب است و به همین خاطر می‌بینیم که کمی عقب تر یا در بال چپ و راست به تیم کمک می‌کند تا در مواقعی خط حمله ما سه نفره شود. البته مهدی قائدی هم هست که فعلاً جوان است و در کنار چنین بازیکنانی می تواند آینده خط حمله تیم ملی را روشن کند.

بعد از امارات باید با کره بازی کنیم. آن مسابقه را چطور پیش بینی می کنید؟

تیم ملی کره در همه ادوار برای تیم ما دردسرساز بوده. جدا از آن بازی که شش گل به آنها زدیم ولی همیشه با ما رقابت پایاپایی داشته اند. باید بدانیم که تیم کره تیم عراق نیست که هفت یا هشت موقعیت خوب به دست بیاوریم و سه گل هم بزنیم بلکه مقابل کره باید از اندک فرصت‌ها بهترین استفاده را کرد.

فکر می کنید نتیجه بازی مقابل امارات چه می شود؟

با دو گل امارات را شکست می‌دهیم. فکر می کنم یکی را طارمی بزند و یکی را آزمون. چون فورواردهای ما نشان دادند که عرضه گل زدن در هر شرایطی را دارند. در نهایت امیدوارم به عنوان یک ایرانی و بازیکن سابق تیم ملی بتوانیم امارات را شکست بدهیم و با قدرت به مصاف کره‌جنوبی برویم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا