اخبار ورزشی

ایران و الجزایر؛ انتخابی از سر اجبار

ایران و الجزایر؛ انتخابی از سر اجبار

دیدار با حریف نام آشنای آفریقایی درحالی در دوحه برگزار می شود که ملی پوشان از دوازدهم خرداد ماه اردوی آماده سازی خود را به همین منظور در قطر برگزار کرده و به نظر می رسد برای این بازی به نحو مطلوب آماده شده اند. این ششمین دیدار رسمی 2 تیم در تقویم فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است نخستین دیدار 2 تیم درتیر ماه سال یک هزار و سیصد و شصت برگزار شد که درآن دیدار الجزایر با یک گل از سد ایران گذشت. دومین و سومین دیدار، درهفتم و بیست ویکم مهرماه سال 1370 در جریان رقابت های بین قاره ای برگزار شد. تیم ملی ایران دیدار رفت را با نتیجه 2 بر یک برد و دیدار برگشت را با نتیجه یک برصفر واگذار کرد. دیدار چهارم این 2 تیم در مراکش و درجریان رقابت های موسوم به ال.جی به انجام رسید در این دیدار گلی به ثمر نرسید و بازی با تساوی بدون گل تمام شد. پنجمین دیدار 2 تیم به میزبانی اتریش برگزار شد و ملی پوشان کشورمان با نتیجه 2 بر یک حریف آفریقایی خود را مغلوب کردند و پس از آن تا به امروز دیگر فرصتی برای برگزاری دیداری دیگر مهیا نشد.
جایگاه ایران و الجزایر درتازه ترین رده بندی فیفا تیم ملی کشورمان هم اکنون با هزار و پانصد و شصت و چهار امتیاز کسب شده درجایگاه بیست و یکم جدول رده بندی بهترین تیم های ملی دنیا قرار دارد و الجزایری ها با هزار و چهارصد و شصت و یک امتیاز در جایگاه چهل و چهارم. ایران به رقابت های جام جهانی قطر راه یافته و با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و ولز هم گروه است و تیم ملی الجزایر در بیست و دومین دوره رقابت های جام جهانی حاضر نیست. «دراگان اسکوچیچ» همچنان هدایت تیم ملی ایران را عهده دار است و «جمال بالماضی» تیم ملی الجزایر را رهبری می کند. ملی پوشان کشورمان از مرحله دوم وارد رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 درقاره آسیا شده و برای رسیدن به این جام تلاش خود را آغاز کردند. شاگردان «اسکوچیچ» در این مرحله تیم های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج را پیش رو داشتند و در نهایت با کسب 18 امیتاز راهی مرحله سرنوشت ساز سوم شدند. دراین مرحله ایران با تیم های کره جنوبی، امارات متحده، عراق، سوریه و لبنان با این هم گروه بود و با کسب 23 امتیاز به عنوان تیم اول این گروه جواز شرکت در رقابت های جام جهانی را بدست آورد. اما بالماضی و شاگردانش به رغم پشت سرگذاشتن تیم های بورکینافاسو،نیجر و جیبوتی در مرحله دوم رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آفریقا در ادامه به دیدار کامرون رفته و تساوی 2 بر 2 متوقف شده و تنها به دلیل قانون گل زده درخانه حریف از جریان این رقابت ها کنار رفتند و در این جام حاضر نخواهند بود.
الجزایر انتخابی از روی اجبار تیم ملی کشورمان درجام جهانی 2022 قطر درگروه دوم با تیم های انگلیس، آمریکا و ولز هم گروه است. تیم هایی متفاوت اما با یک سبک و بازی مشابه. بی شک الگوی تیم های ملی آمریکا و ولز بازی به سبک تیم ملی انگلیس است و سعی دارند در حد توان خود همانند انگلیسی ها در زمین فوتبال بازی و این فرم را به نمایش بگذارند. انگلیسی ها صبورانه فوتبال بازی می کنند و در دوره جدیدی از تغییرات صورت گرفته در این تیم بیش از گذشته توپ و میدان را دراختیار خود دارند و در فاز حمله و شاخص شوت به سمت دروازه حریف یکی از تیم های خوب دنیا به شمار می روند. آنان در استفاده از ضربات ایستگاهی و بازی در هوا نیز یکی از تیم های پر مهره بوده و به طور حتم در بهره مندی از این شاخص ها در سطح اول فوتبال جهان قرار دارند. تیم های آمریکا و ولز، هر چند نظیر انگلیس مدرن و پیچیده فوتبال بازی نمی کنند اما همانطور که عنوان شد از سبک بازی این تیم الگو برداری و خود را هرچه بیشتر به این تیم نزدیک می کنند. اما سبک بازی تیم ملی الجزایر تلفیقی از فوتبال فرانسه و شمال آفریقاست و هیچ شباهتی به بازی تیم های هم گروه با ایران در جام جهانی ندارد. فوتبال فیزیکی یکی از شاخص های اصلی تیم ملی الجزایر است آنان همانند تیم های شمال آفریقا توان بدنی بالایی دارند و تا آخرین لحظه تلاش برای پیروزی در زمین را جست و جو می کنند البته به اندازه دیگر تیم های آفریقایی به لحاظ بدنی قدرتمند نیستند. در عین حال و برخلاف دیگر تیم های آفریقایی فوتبال آنان از ظرافت های فنی مطلوبی برخوردار است که در سایر تیم های این قاره نمی توان نظیر این ظرافت ها را یافت و یا حداقل بسیار کم هستند. با این همه باید اذعان کرد الجزایر به دلیل سابقه و پیشینه قابل قبول در فوتبال جهان تیمی قابل احترام است اما در این مقطع و باتوجه به بررسی، تطبیق و ارزیابی که صورت گرفت نمی تواند رقیب مناسبی برای تیم ملی ایران باشد. از سوی دیگر، اگر به صعود تیم ملی به مرحله حذفی رقابت های جام جهانی پیش رو دل بسته ایم و یا انتظار راهیابی این تیم به مرحله بعدی این رقابت ها را داریم باید فرصت دیدار با تیم هایی که شبیه تیم ملی انگلیس بازی می کنند را برای تیم ملی فراهم کنیم نه دیدار با الجزایر را. نسل حاضر بازیکنان تیم ملی یکی از نسل های آموزش دیده است که نباید با مدیریت ناصحیح آنان را بسوزانیم.

251 251

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا