اخبار تکنولوژی

ایرانسل و شهرداری بندرعباس در زمینۀ توسعۀ زیرساخت‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند

ایرانسل و شهرداری بندرعباس در زمینۀ توسعۀ زیرساخت‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، در جریان سفر خود به استان هرمزگان، عصر امروز سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰، با مهندس مهدی نوبانی شهردار و نیز آقایان یعقوب دبیری‌نژاد، عیسی عباسی، حجت‌الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی و خانم فریده عامری از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به تجربه‌های عملی و توانمندی‌های اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در توسعۀ زیرساخت‌های شهر هوشمند در نقاط مختلف ایران، بندرعباس را یکی از شهرهای دارای ظرفیت قابل توجه برای توسعۀ این زیرساخت‌ها برشمرد و از آمادگی ایرانسل برای مشارکت در اجرای آن خبر داد.

ایرانسل و شهرداری بندرعباس در زمینۀ توسعۀ زیرساخت‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند

عباسی‌آرند همچنین با اشاره به خدمات و راهکارهای ایرانسل برای سازمان‌ها و شرکت‌ها، از جمله خدمات مدیریت ناوگان حمل‌ونقل، خدمات بی‌سیم واکه، شبکه‌های امن اختصاصی، خدمات ابری، خدمات مرکز داده و… اعلام آمادگی کرد تا این خدمات، به مجموعۀ شهرداری و شورای شهر بندرعباس، ارائه شود.

شهردار بندرعباس نیز در این دیدار، با استقبال از موارد مطرح شده، از آمادگی شهرداری برای همکاری حداکثری با ایرانسل برای اجرای زیرساخت‌های شهر هوشمند در بندرعباس خبر داد و خواستار گسترش تعاملات فی‌مابین شد.

اعضای شورای شهر بندرعباس نیز، با تأکید بر لزوم توسعۀ هر چه سریعتر زیرساخت‌های شهر هوشمند در مرکز استان هرمزگان، خواستار هم‌افزایی و گسترش تعامل ایرانسل و شهرداری بندرعباس برای اجرای این پروژه شدند.

هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

ایرانسل و شهرداری بندرعباس در زمینۀ توسعۀ زیرساخت‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.

در همین راستا، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون توانسته است پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، انزلی، آمل، اراک، ارومیه، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، دزفول و اندیمشک، طراحی و یا اجرا کند.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا