سمنان

ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده مددجویان کمیته امداد با ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار استان سمنان

ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده مددجویان کمیته امداد با ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار استان سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، در این دیدار که با حضور معاونین و کارشناسان دو دستگاه در اداره‌کل کمیته امداد امام خیمنی (ره) استان سمنان صورت پذیرفت، سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تاکید بر سیاست آموزشی این اداره‌کل مبنی بر ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار گفت: برای نیل به این مقصود، مشارکت با نهادها و ارگان‌های مختلف در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است و کمیته امداد امام خمینی از معدود نهادهایی است که امکان به ثمر نشستن آموزش‌ها در آن بیشتر است و عملکرد مطلوب این دو دستگاه و کسب رتبه‌های برتر کشوری در این زمینه، گواه این مطلب است.

شاهچراغ همچنین با اشاره به ایجاد مرکز نیکوکاری ” توانمندسازان مهارتی” توسط فعالان عرصه مهارت‌آموزی، هدف از ایجاد این مرکز را اثربخش‌تر ساختن فعالیت‌های آموزشی با حمایت و مشارکت افراد خیر و نیکوکار عنوان کرد و تصریح کرد: این مرکز در اواسط دی‌ماه سالجاری با مشارکت کمیته امداد اماخمینی (ره) افتتاح خواهد شد.

محمد حسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: کمیته امداد قریب به ۴۳ سال با موضوع توانمندسازی و رفع فقر مطلق در جامعه، فعالیت می‌کند و همواره بر توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های نیازمند از طریق آموزش‌های مهارتی تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه موضوع فقر و فحشا و ناامنی در ارتباط مستقیم با یکدیگرند، خاطرنشان ساخت: مشکل فقر، از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با استانداردهای به روز، آموزشهای مهارتی متناسب با نیاز و ظرفیت بازار کار ارائه می‌دهند میسر است .

ذوالفقاری همچنین لازمه ایجاد ۵۷۰۰ شغل در سال آتی را ارائه آموزش مهارتی معادل این تعداد یا ۸۰ درصد آن دانست و پیشنهاد برگزاری دوره‌های کارآفرینی برای کودکان از سنین پایین را مطرح کرد.

اختصاص سهمیه وام اشتغال و مشارکت در برگزاری اردوهای جهادی از طیق مرکز نیکوکاری توانمندسازان مهارتی که زیرنظر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه به شمار می‌آمد.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا