اجتماعی

اومیکرون رو به افول است؟

اومیکرون رو به افول است؟

دکتر مسعود مردانی، درباره وضعیت کووید۱۹ با سویه اُمیکرون در کشور، گفت: خوشبختانه موارد اُمیکرون در کشور رو به افول است و مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد که موارد سرپایی بیماری از نصف هم کمتر شده است و موارد بستری هم رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه متاسفانه همچنان در آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها، بیماران بدحال بستری هستند، گفت: به همین دلیل هم هست که همچنان مرگ و میر ما در حد بالایی بوده و به نظر می‌آید که تا دو هفته دیگر احتمالا این میزان مرگ و میر ادامه یابد. بعد از آن که موارد ابتلا و بستری کاهش یابد، میزان مرگ‌های کرونایی نیز کاهش پیدا می‌کند.

مردانی با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز کرونایی نیز در کشور به شدت رو به کاهش است، گفت: اگر خدا بخواهد داریم به سمتی می‌رویم که اُمیکرون را کنترل کنیم، البته اگر واریانت جدیدی اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد که گذر از قله پیک ششم کرونا در کشور دارد اتفاق می افتد.

این عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به تعطیلات نوروز نیز گفت: مردم در این شرایط باید هوشیاری خود را حفظ کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مردم ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند. افرادی هم که هنوز واکسن تزریق نکرده یا واکسیناسیون‌شان را تکمیل نکرده‌اند، نسبت به انجام آن اقدام کنند. فکر نکنند که کرونا تمام شده و هوشیار باشند. اگر این موارد را رعایت کنند، ان‌شاءالله عید خوبی در پیش خواهی داشت.

بیشتر بخوانید:

چرا آمار فوتی‌ها در مواجهه با اومیکرون چند صد نفری شد؟

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا