اخبار ورزشی

اولین قهرمانی شیرها در آفریقا ؛ کی‌روش باز هم جام نگرفت

اولین قهرمانی شیرها در آفریقا ؛ کی‌روش باز هم جام نگرفت

دیدار فینال جام ملت‌های آفریقای ۲۰۲۱ در ورزشگاه اولمبه شهر یائونده پایتخت کامرون بین سنگال و مصر برگزار شد که پس از تساوی بدون گل، در ضربات‌پنالتی با نتیجه ۴-۲ به سود سنگال خاتمه یافت.

بازی با برتری سنگال آغاز شد و این تیم خیلی زود یک پنالتی گرفت. این پنالتی را مانه کاپیتان شیرهای ترانگا در دقیقه ۷ زد که الجبل آن را مهار کرد. با وجود این اتفاق باز هم سنگال تیم برتر و تهاجمی میدان بود و مصر بیشتر دل به خلاقیت و تکنیک صلاح بسته بود. این نبرد پایاپای در ۹۰ دقیقه برنده نداشت و به وقت اضافه رفت.

دوباره در وقت‌های اضافه سنگال بود که آهنگ تهاجمی گرفت و درخشش الجبل دروازه مصر را بسته نگه داشت. مهار دو شوت سهمگین از سوی الجبل و مندی باز هم مانع از گلزنی شد و در نهایت ۱۲۰ دقیقه هم بدون برنده به پایان رسید.

در ضربات‌پنالتی مندی و الجبل هرکدام یک ضربه را مهار کردند، اما در نهایت سنگال بود که به قهرمانی رسید. برای سنگال، کولیبالی، دیالو، دینگ و مانه ضربات‌شان را گل کردند و سار ضربه‌اش را به دستان الجبل کوبید. برای مصر هم زیزو و حمدی گل زدند و ضربه عبدالمنعم به تیر برخورد کرد، در حالی که لاشین ضربه‌اش را به دستان مندی کوبید.

سنگال که برای سومین مرتبه فینالیست جام ملت‌های آفریقا شده بود برای نخستین مرتبه بر بام قاره سیاه ایستاد تا پانزدهمین کشور قهرمان این تورنمنت باشد.

2323

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا