سمنان

اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد

اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سال جاری با حضور احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان؛ مصطفی مرادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ سعیده همتی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان؛ مهدی شرفیه، سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری؛ محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پروش استان سمنان؛ فرشید فلاح لاله زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان؛ حسین گل هاشم، رییس شورای اسلامی استان سمنان؛ حسین مرادی مقدم، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان؛ احسان صباغیان، معاون هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان؛ رضا کی پور، رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از اعضای انجمن در سالن جلسات کتابخانه مرکزی استان سمنان برگزار شد.

احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی یکی از زوایای توسعه استان است گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که آگاهی و دانایی موردتوجه قرارگرفته است، باید کتاب را در سبد خانوار مردم به‌عنوان کالای اساسی تعریف کنیم که باسیاست گذاری‌های درست در این حوزه، کمک به فرهنگ کتاب‌خوانی می‌شود.

ریواده در ادامه افزود: در سال 1401 با شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین باید نقش خود را به‌عنوان افرادی که در حوزه دانایی تلاش می‌کنند طراحی کنیم و از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای سطح کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کنیم.

وی در دیداری که توسط مسئولان نظام با مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: طبق اظهارات رییس جمهور ازآنجایی‌که برای دولت سیزدهم اجرا و اقدام عمل مهم‌تر است، باید مؤلفه‌هایی انتخاب شود که امکان اجرای آن باشد.

وی همچنین افزود: در انجمن کتابخانه‌ها باید چهارچوب سند استانی مورد تأکید قرار گیرد تا برنامه اجرایی آن انجام شود.

ریواده افزود: ازآنجایی‌که استان سمنان در سفر ریاست جمهوری به شهر دین‌داری و علم پژوهی شهرت یافت؛ برای اینکه سمنان پایتخت کتاب ایران شود و منجر به نتایج ملموس برای مردم در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شود، باید نحوه پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها به‌صورت منظم پیگیری شود؛ که در خصوص پرداخت نیم درصدها توصیه به دیپلماسی استانی و گفتگو با دستگاه‌های فرهنگی، فعال شدن کمیته توسط دفتر امور شهری و توجه به تفریغ بودجه سال‌های 99 و 1400 و مشخص کردن سهم‌ها مطرح است. همچنین در خصوص آخرین وضعیت جذب اعتبار برای کتابخانه‌های سیار نیز توضیحانی ارائه شد.

در ادامه محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، با اشاره به مصوبات جلسات قبل، گزارشی جامعی از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ارائه داد.

وی در خصوص مصوبات جلسه انجمن در خصوص کتابخانه شهر سرخه، درآمدهای نیم درصد شهرداری‌ها، کتابخانه سیار، جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، استفاده از ظرفیت بسیج دانش‌آموزی، حضور نویسندگان در جلسات انجمن و فرصت مطالعاتی که با همکاری حسین مرادی مقدم، عضو هیات علمی و مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان انجام‌شده نیز توضیحاتی ارائه داد.

همچنین در این جلسه سند ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی بررسی شد که مقرر گردید برای تصویب در جلسه شورای فرهنگ عمومی در کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری مصوب شود.

در ادامه محمد دستورانی رییس آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: بهتر است با همکاری اداره کتابخانه‌ها کتاب‌هایی با محوریت دانش‌بنیان و کارآفرینی مبنای جلسات و مسابقات کتاب‌خوانی آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

در ادامه حسین گل هاشم، رییس شورای اسلامی استان سمنان گفت: بیش از 100 جلسه با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد که درنهایت 20 طرح به مرحله نهایی راه پیدا کرد که زمینه‌ی اجرای آن در استان باید فراهم شود.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا