اردبیل

اهمیت اعمال اصول شهرسازی در اجرای طرح جهش تولید مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: انتخاب زمین، دسترسی سریع به زیرساخت‌ها، پیش‌بینی فضا برای کاربری‌های مختلف عمومی، خیابان و فضای سبز از جمله موارد مهمی است که باید در طرح ملی جهش تولید مسکن مد نظر دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی افزود: توجه به فضاهای سبز و عمومی در اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن اهمیت دارد چراکه در حال حاضر شهر اردبیل به لحاظ سرانه فضای سبز پایین‌تر از استاندارد بوده و لازم است در این طرح به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

برنامه‌ریزی اولیه برای تامین تقاضای اقشار مختلف اهمیت دارد

استاندار اردبیل ادامه داد: برنامه‌ریزی اولیه در خصوص تامین زمین و تامین تقاضای اقشار مختلف از جمله معلمان، خبرنگاران و کارگران اهمیت داشته و لازم است دستگاه‌های متولی برنامه مشخصی را در خصوص تامین زمین، وضعیت واگذاری و شرایط مختلف احداث از جمله پیمانکاری و یا تجمیعی ارائه دهند.

عاملی بیان کرد: تامین زمین برای این واحدها باید از روش‌های مختلف با همکاری وزارت راه و شهرسازی از جمله تغییر کاربری زمین‌های غیرقابل کشت و بایر چسبیده به محدوده شهرها و روستاها انتخاب شود.

توسعه فضای شهری متناسب با «طرح مطالعاتی توسعه شهر» باشد

وی تصریح کرد: تامین زمین باید براساس اصول و کارشناسی‌های فنی و الحاق و تغییر کاربری آن باشد تا با ورود کارشناسی به این موضوع، از بروز اقدامات نسنجیده و ساخت و سازهای نامتعارف که چهره شهر و روستاها را مخدوش می‌کند، جلوگیری شود.

استاندار اردبیل گفت: توسعه فضای شهری و مسکونی باید متناسب با طرح مطالعاتی توسعه شهر و بدون انفصال واحدهای احداث‌شده در امتداد شهر باشد.

آغاز تامین زمین برای ۵۰۰۰ متقاضی واجد شرایط

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: کار تامین زمین برای ۵۰۰۰ متقاضی واجد شرایط و احداث هزار واحد از این تعداد، آغاز شده است.

وی بیان کرد: سهمیه استان اردبیل در قالب طرح جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد برای ۴ سال بوده و میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان شهرهای بزرگ ۴۰۰ میلیون و شهرستان‌ها ۳۵۰ میلیون است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا