قزوین

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب و سپاه صاحب الامر قزوین

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب و سپاه صاحب الامر قزوین

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در نشستی که به منظور امضاء تفاهم نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد گفت: در حالی که سه برابر میانگین جهانی تبخیر و کمتر از یک سوم میانگین جهانی بارش داریم مساله آب در منطقه خاورمیانه، ایران و استان قزوین نمود پیدا کرده است.
بیرنوندی افزود: میزان بارش ها کافی نیست و کیفیت طعم و مزه آب چاه ها در حال کاهش هست چرا که مجبوریم آب را از ژرفای عمیق تری استحصال کنیم و به لایه های آب شور نزدیک شده ایم و در این حال تنها ۵۲درصد مردم الگوی مصرف ۱۴مترمکعب در ماه را رعایت می کنند.
او ادامه داد: در حالی که استان قزوین یکی از قطب های صنعتی و کشاورزی کشور است اما برای پساب تصفیه شده مشتری نداریم و متاسفانه چرخه های استفاده از پساب ها در صنایع وجود ندارد، چون آب تاکنون ارزان و در دسترس بوده است.
بیرنوندی خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که آب نیست و به همین دلیل از همه ی مردم، دستگاه ها و نهادها برای همراهی و همکاری در حل بحران کمبود آب کمک می خواهیم و توانمندی سپاه می تواند در این زمینه مهم ارزیابی شود.
همچنین سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه این نشست گفت: در یک کشور غنی از فرهنگ دینی و ملی، مساله چالش آب غیر قابل قبول ولی در عین حال قابل حل است.
سردار رستمعلی رفیعی آتانی اظهار کرد: وقتی صحبت از خدمت کردن به مردم است، سپاه در کنار و همراه دستگاه‌های اجرایی است و در بحث تامین آب مورد نیاز مردم با تمام ظرفیت خدمت می کنیم.
او در پایان یادآور شد: هم از طریق پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی و تامین آب در مناطق روستایی و هم از طریق ماموریت‌های ارشادی و فرهنگ‌سازی با شرکت آب و فاضلاب استان همکاری داریم و این تفاهم نامه نیز نمود این همکاری ها است.
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه گفت: گفتنی است تعامل و همکاری مستمر در آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف بهینه آب در سطح اقشار بسیج، همکاری و مساعدت در جهت حفظ حقوق مردم به منظور ممانعت از دست اندازی به تاسیسات آب آشامیدنی و بالاخره همکاری و مساعدت فی‌مابین در مواقع بحرانی و اضطراری از جمله اهداف تفاهم نامه مذکور است.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا