اجتماعی

انسیه خزعلی: دورکاری زنان تیغ دو لبه‌ برای به‌کارگیری و استخدام آنان است

انسیه خزعلی: دورکاری زنان تیغ دو لبه‌ برای به‌کارگیری و استخدام آنان است

انسیه خزعلی صبح امروز در دیدار با اقشار زنان گیلان در سالن اجتماعات هلال‌احمر گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: به رسمیت شناختن وجود بانوان، توانمندی و ظرفیت‌ها از مواردی است که رئیس‌جمهور به این مسئله اعتقاد داشته و پیگیر آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه توانمندی‌های چندگانه بانوان یکی از مزیت‌های مهم آنان است، گفت: سلامت‌های اخلاقی در حوزه مدیریت از ویژگی‌های بارز مدیریتی بانوان است و باید موردتوجه قرار بگیرند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از موردتوجه قرار گرفتن بانوان در دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: در حوزه استاندارد در کالاها، تولیدات و خدمات امیدواریم بتوانیم بازار خوبی را در سطح ملی و بین‌المللی به دست آوریم و بازارچه‌های دائمی، فصلی، مرزی و صادراتی ایجاد کرده تا مواردی که در داخل به اشباع رسیده در سطح بین‌الملل بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

خزعلی با تأکید بر شناسایی نیازها، سلیقه‌ها و تولیدات موردنیاز برای بازار بین‌الملل گفت: با پیگیری این امور به دنبال تسهیل در صادرات و تولیدات بازار بین‌الملل و صدور مجوزهای لازم برای بانوان کارآفرین هستیم.

وی بیمه بانوان خانه‌دار را از مسائلی دانست که سال‌ها مورد تأکید است و افزود: به دنبال این هستیم بیمه بانوان سرپرست خانوار را تا حدی پوشش دهیم و امیدواریم به مرحله عملیاتی برسیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیگیری معاونت بانوان برای مشاغل شناور به‌منظور فرزندآوری و خانه‌داری بیان کرد: جمعیت سالمند گیلان زنگ خطر است و باید شرایطی باشد که خانم‌ها علاوه بر کار اجتماعی به کار خانوادگی و فرزندآوری نیز بپردازند و این امر باید در گیلان بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

خزعلی با تأکید بر اجرایی شدن دورکاری برای بانوان گفت: این امر ممکن است تیغ دو لبه‌ای برای به‌کارگیری بانوان و استخدام آنان شود بنابراین باید این موارد را در نظر گرفته و با بررسی تمام جوانب این امر را عملیاتی کنیم.

وی با استقبال از طرح و تسهیلات فرزندآوری در گیلان بیان کرد: این طرح‌ها باید به‌عنوان پایلوت در استان گیلان اجرایی شود تا از کهولت سن در گیلان نیز جلوگیری شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان بیشترین آسیب را در تغییرات اقلیمی می‌بینند، افزود: باید با برنامه‌ریزی لازم از کسب‌وکارهای خرد، تسهیلات کشاورزی و زیست‌محیطی زنان سرپرست خانوار حمایت کنیم و تا جایی که بتوانیم ضامن و وثیقه را برای تسهیلات زنان سرپرست خانوار حذف خواهیم کرد.

خزعلی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از مسائل مهم استان دانست و تأکید کرد که دولت باید به‌طورجدی این موضوع را موردتوجه قرار دهد.

وی ایجاد مشوق‌های لازم، جلوگیری از صدمات خاص به زنان و خانواده و قانون‌های حمایتی را از دیگر موارد مورد تأکید برشمرد که به‌صورت جدی در حال پیگیری توسط امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مجوزهای کارآفرینی را از مشکلات جدی کارآفرینان برشمرد و گفت: تا جایی که شرایط و امکانات ما اجازه می‌دهد از این امور پیگیری و حمایت خواهیم کرد.

خزعلی همچنین از ارائه مشاوره رایگان پیش از ازدواج تا یک سال بعد از ازدواج نیز خبر داد که توسط معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: 

خزعلی ، معاون امور زنان رئیس حمهوری : مهار افزایش طلاق و تغییر سبک زندگی زنان در دستور کار این معاونت است‌

حجاب باید از ادارات شروع شود / دولت برای اجرای قوانین حجاب قاطعانه ورود می‌کند

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا