فرهنگ و هنر

انتقاد پانته‌آ بهرام از کتایون ریاحی: داری دشمن درست می‌کنی!

انتقاد پانته‌آ بهرام از کتایون ریاحی: داری دشمن درست می‌کنی!

به گزارش خبرگزاری recive، پانته‌آ بهرام، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در لایوی در اینستاگرامش با بیان این که «همان‌طور که می‌دانید من هم جزو امضاءکنندگان بیانیه زنان سینماگر علیه تعرض و سوءاستفاده از قدرت توسط آقایان در حرفه خودمان بودم»، ادامه داد: «هرچند به هر حال انتقاداتی به این حرکت داشتم و کمی دیرتر از بقیه دوستان به این حرکت پیوستم چرا که معتقد بودم باید از حوزه زنان سینماگر خارج و دربرگیرنده تمام زنان شود، زنانی که می‌خواهند بگویند ما صاحب خودمان و صاحب بدن‌های‌مان هستیم و کسی صاحب ما نیست و ما ناموس کسی نیستیم. با این اندیشه شروع شد و بچه‌ها گفتند وقتی ما به عنوان سینماگر و چهره‌های شناخته‌شده شروع کنیم، بقیه به ما خواهند پیوست.»

او ادامه داد: «من دایرکت‌های بسیاری از خانم‌ها در مشاغل دیگر داشتم که می‌گفتند برای ما هم این اتفاق می‌افتد و مردانی هستند که از قدرت‌شان سوءاستفاده می‌کنند. همین‌جا بگویم تعرض با تجاوز الزاما یکی نیست، تعرض کلامی هم هست و به صورت لمس یا هر چیز دیگری تا درجه بالایش. چیزی که می‌خواهم اکنون به شکلی کوتاه در موردش با شما حرف بزنم این است که من به یک بخش این حرکت در روزهای گذشته به شدت معترضم و احساس می‌کنم جنبش‌مان در حال تبدیل شدن به ضد خودش است و آن این است که نمی‌فهمم اساسا اسم بردن از آدم‌ها به شکل واضح و رودررو چه کمکی به جنبش ما و به نفس این حرکت خواهد کرد. قرار نیست چون آزار دیده‌ایم، آزار بدهیم. قرار نیست شبیه آدم‌های انتقام‌جو عمل و جوری رفتار کنیم که ما قرار است روان دیگران را اعدام کنیم، چون خودمان آسیب دیده‌ایم. قرار از ابتدا این نبود، قرار ما این بود که جلوی این اتفاق‌ها را بیش از این بگیریم.»

بهرام افزود: «این ماجرا باید خیلی قبل از این اتفاق می‌افتاد و من تبریک می‌گویم به همه بانوان نازنینی که پیشگام این اتفاق شدند، آن ۵ نفری که به آن‌ها رای دادیم، می‌دانند که دوستشان دارم، مخلص‌شانم و می‌دانند که می‌دانیم انسان جایزالخطاست منتها این ویدئو را به این دلیل ضبط می‌کنم که بگویم دوستان اسم بردن از آدم‌ها نه تنها کمکی به ماجرا نمی‌کند، بلکه ما به جای همراهی شبیه آدم‌هایی می‌شویم که در حال مقابله کردن هستیم.»

او در پایان گفت: «یک چیز دیگر که خیلی دلم می‌خواهد در این لحظه بگویم این است که حتی مردانی که به صورت تاریخی از توانایی و قدرت‌شان سوءاستفاده کرده‌اند به نوعی قربانی یک اندیشه غلط گسترده هستند که در طول تاریخ بوده است و فقط هم متعلق به ایران نیست و همه‌مان می‌دانیم که مربوط به همه جای جهان است. این که الان این حرکت را به انتقام‌جویی تبدیل کنیم، دشمن درست کردن و ره به خطا بردن است. مسیر را به غلط بردن و به جاده خاکی کشاندن است. پیروزی ما در جذب همدلی و همراهی آدم‌هاست، نه ایجاد خشم، قرار ما این نیست. خواهش می‌کنم از همه دوستانم، لطفا این ماجرا را بیش از این تبدیل به انتقام‌جویی نکنید، شخصی‌اش نکنید، اجازه بدهید همان‌طور که از اول قرارمان بود با روانشناس‌ها، با متخصص‌ها صحبت شود و به شکل خصوصی‌تری مشکلات‌مان را حل کنیم، دست همه‌تان را می‌بوسم، از شمایی که به حرفم گوش دادید ممنونم.»

این لایو اینستاگرامی پس از پست اینستاگرامی کتایون ریاحی بود که از اعلام کرد ۲۵ سال پیش مورد تعرض قرار گرفته است.

انتقاد پانته‌آ بهرام از کتایون ریاحی: نباید اسم بازیگر مرد معترض را می‌بُردی

۲۵۹۲۵۹

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا