خراسان رضوی

انتقاد فیلم‌نامه‌نویس مشهدی از بی‌توجهی به هنرمندان بومی

محمد برومند که نویسندگی مجموعه انیمیشن «تی‌تی و دی‌دی» را انجام می‌دهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: نگارش فصل سوم این مجموعه انیمیشن در ۲۶ قسمت دیگر رو به پایان است.

این فیلم‌نامه‌نویس مشهدی افزود:  این مجموعه  انیمیشن به سفارش امور استان‌های صداوسیما در شبکه استانی یزد تولید می‌شود و همچون دو فصل گذشته آن از شبکه پویا و دیگر شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو فصل این مجموعه هرکدام، ۲۶ قسمت قبلاً تولید و پخش‌شده است، خاطرنشان کرد: در داستان این مجموعه یک شخصیت فضایی به نام «تی‌تی» وجود دارد که با همکارش «دی‌دی» به زمین آمده‌اند تا درباره موجودات زمینی تحقیق و مطالعه کنند.

این هنرمند مشهدی بابیان اینکه در فصل اول و دوم به حیوانات جنگل که هرکدام ویژگی خاصی دارند پرداخته‌شده است، ابراز کرد: در این فصل «تی‌تی» در زیر دریا یک پایگاه فضایی و تحقیقاتی مستقر می‌کند و سعی می‌کند به شناخت دقیقی از زندگی موجودات دریایی برسد.

وی با تأکید بر اینکه مخاطبین کودک و نوجوان در قالب قصه‌های دراماتیک با آبزیان به‌صورت علمی آشنا می‌شوند، بیان کرد: «مصطفی یادگار»  تهیه‌کننده و کارگردان، «روح‌الله یادگار»،  «خدیجه گلبای» و «ندا دهقانی تفتی» انیماتورها هستند و «امیرمحمد یادگار» به‌عنوان طراح با این گروه همکاری می‌کند.

برومند با اشاره به اینکه موسیقی و افکت  مجموعه توسط بابک نصیری خواه ساخته‌شده است، یادآور شد:  تدوین مجموعه به عهده «ندا دهقانی تفتی» است که با اتمام  نگارش فیلم‌نامه‌های این مجموعه کار تولید آن آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر سال آینده آماده پخش شود.

وی که حدود ۲۰ سال است برای شبکه‌های سراسری و شبکه‌های استانی نظیر یزد و همدان به‌ویژه برای مرکز پویانمایی صبا انیمیشن می‌نویسد و تولید می‌کند، از بی‌توجهی مسئولان مشهد نسبت به تولیدات بومی هنرمندان انتقاد کرد و یادآور شد: باوجوداینکه مشهد پتانسیل خوبی برای تولید آثار سینمایی و تلویزیونی دارد و هنرمندان توانا و به نامی در تمامی عرصه‌های هنری از مشهد و خراسان در سطح کشور داریم، ولی همواره با یک مشکل بزرگ روبرو بودیم.

این هنرمند با یادآوری اینکه چرا در مشهد که زادگاهش هست کمتر آثار تلویزیونی و سینمایی تولید کرده است، تصریح کرد: نمی‌دانم چرا آن‌قدر که در استان‌های دیگر مدیران فرهنگی و هنری از تولیدات هنرمندان بومی خودشان حمایت می‌کنند در مشهد این اتفاق نمی‌افتد.

وی با ابراز گلایه از همکاری نکردن سازمان‌ها و ادارات فرهنگی و هنری مشهد با هنرمندان اذعان کرد: این آمادگی را دارم تا در صورت حمایت جدی مسئولین آستان قدس، استانداری،  شهرداری و ادارات فرهنگی و هنری ساخت یک سریال تلویزیونی را در مشهد کلید بزنم. 

گفتنی است؛ محمد برومند پیش‌ازاین فیلم سینمایی افسانه سرزمین گوهران و سریال‌های مدادهای رنگی، آریو پهلوان کوچک، دهکده پرماجرا، قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و بچه تابستانه را برای تلویزیون نوشته که پخش‌شده است. این هنرمند همچنین مجموعه انیمیشن «آدم‌برفی»  را نیز در نوبت پخش دارد که به‌زودی از شبکه‌های سراسری ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا