همدان

انتظار همدان از دولت قوی: انتصاب استاندار قوی

خبرگزاری فارس-همدان: وجود چهار وزیر از استان همدان در کابینه سیزدهم نشان می‌دهد همدان از نظر نیروی انسانی در سطح مدیریت کلان، استانی برجسته و در تراز بالاست. این اتفاق نه در این دولت بلکه در دولت‌های پیشین نیز مسبوق به سابقه است و اغلب مدیران اهل همدان در سطوح عالی وزارتخانه‌ها دارای مسئولیت بوده و همچنان نیز هستند.

با وجود این نیروها که نشان از یک ظرفیت بالا در استان دارد، هنوز همدان از نظر توسعه و پیشرفت به نقطه دلخواه نرسیده و حتی آنچنان که باید و شاید در این مسیر نیز حرکت خود را پیش نمی‌برد، حتی اگر مدیران ارشد و نمایندگان استان در مجلس در سخنرانی‌های خود چنین ادعاهایی داشته باشند چراکه زمانی ما ادعای پیشرفت و توسعه را قبول خواهیم کرد که حداقل نرخ بیکاری به طور واقعی کاهش یافته باشد و قدرت خرید مردم نیز در حدقابل قبولی افزایش یابد. واقعیت‌های جامعه را باید هنگامی که در بطن مردم هستیم  از زبان آنها بشنویم، مردم به خوبی می‌دانند که کدام مسؤول به آنها خدمت کرده است. بنابراین وقتی از استاندار صحبت به میان می‌آید، اسامی چند نفری بیشتر ورد زبان‌ها نیست و این واقعیت موجود در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است.

با توجه به دو نکته فوق یعنی وجود افراد شاخص در استان و اهمیت پیشرفت و توسعه آبادانی در همدان، از دولت مردمی انتظار می‌رود استانداری برای همدان تعیین کند که مطالبات این مردم را پاسخگو و استان را در ریل واقعی پیشرفت قرار دهد.

نگرانی مردم مومن و انقلابی دارالمجاهدین که همواره در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، پایمردی خود را نشان داده‌اند، در این حوزه زمانی افزایش می‌یابد که انتخاب افراد ناکارآمد مسبوق به سابقه در دولت‌های گذشته بوده و شایعات فعلی نیز به آن دامن می‌زند. طبیعی است وزارت کشور از چند و چون نیروها و افراد مطرح برای استانداری همدان به خوبی آگاه است و انتظار مردم مومن و انقلابی نیز همین است که ورای فشارهای برخی از افراد که آنها را پدرخوانده‌های همدان می‌خوانند و یا نمایندگانی که در شعار سخن از حق دولت در انتصاب استاندار می‌زنند و در پشت پرده به دنبال استانداری گوش به فرمان هستند، مدیری توانمند منصوب کند.

لذا مردمی که همواره در بزنگاه‌های تاریخ نشان دادند به انتخاب درست دست می‌زنند و اغلب کمترین حاشیه‌ها را دارند به طوری که خیال دولتمردان نیز همیشه از آنها آسوده است، انتظار دارند استانداری توانمند سکان استان آنها را در دست بگیرد.

دولت مردمی و مدیران بدانند که عملکرد آنها در نزد مردم آشکار است و آنها می‌دانند استانداری و مدیران انتصابی تا چه اندازه در حد و اندازه‌های دارالمجاهدین خواهند بود. رأی مردم استان همدان در انتخابات‌ گذشته به ویژه در دو دوره پیشین ریاست جمهوری نشان داده که آنها می‌دانند دولتمردان چه عملکردی در استان آنها داشتند.

رأی بالای استان همدان به آیت‌الله رئیسی در انتخابات دوازدهم و مشارکت کمتر مردم در انتخابات گذشته باید هشداری به همه مسئولان از جمله مدیران و نمایندگان باشد و آنها به خود بیایند و دلایل این کاهش مشارکت را جستجو کنند. این مطلب می‌تواند هشداری به دولت سیزدهم نیز باشد که عکس‌العمل های هوشمندانه مردم همدان را باید جدی گرفت و به آنها پاسخ داد. قطعاً نتیجه انتصابات امروز در انتخاب آینده مشخص خواهد شد.

 امید است دولت مردمی راه دولت پیشین در استان همدان را ادامه ندهد و نیروی توانمند و بومی را  برای استانداری همدان برگزیند و با این اتفاق به یکی از مطالبات جدی همدانی‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا